سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 25668
سلامت نیوز : یك آزمایش جالب نشان داده است نوزادان می‌توانند آهنگ‌هایی را كه در زمان جنینی در رحم مادر شنیده‌اند، پس از تولد به یاد بیاورند و با شنیدن آن‌ها واكنش نشان می‌دهند.

به گزارش  ایسنا، در این آزمایشات، دانشمندان ابتدا برای مادران باردار سه هفته پیش از وضع حمل آهنگی را پخش كردند و سپس همان آهنگ را یك ماه پس از تولد برای نوزاد گذاشتند.

به گزارش روزنامه‌ دیلی میل، دانشمندان متوجه شدند ضربان قلب نوزاد با شنیدن موسیقی كه قبل از تولد شنیده بود تا حد زیادی آرام‌تر می‌شود در حالی كه در صورت شنیدن آهنگ‌های ناآشنا و جدید، این تغییر در ضربان قلب نوزاد مشاهده نمی‌شود.

این یافته‌ها، درك ما را از تاثیرات شنیدن صداها بر روی جنین در داخل رحم مانند چگونگی دریافت گفتار از سوی نوزاد، افزایش خواهد داد.

دكتر كارولین گرانیر دفر ـ متخصص روانشناسی ـ از دانشگاه دسكارتس پاریس و دستیارانش بر روی 50 زن باردار در این زمینه مطالعه كردند. این محققان از زنان باردار درخواست كردند كه به یك ملودی پیانو دوبار در روز گوش دهند.

بنا براین گزارش، وقتی این 50 نوزاد به دنیا آمدند، یك ماه بعد یك ملودی غیرآشنا و نیز همان ملودی آشنا پیش از تولد به ترتیب به هنگام خواب برای آن‌ها پخش شد.

این متخصصان متوجه شدند ضربان قلب نوزادان پس از شنیدن ملودی آشنا حتی در خواب خیلی آرام‌تر می‌شود.

به گفته پزشكان، توان شنوایی در انسان در طول سه ماه آخر بارداری شكل می‌گیرد. بر همین اساس تا پنج هفته قبل از تولد، حلزون گوش معمولا به طور كامل رشد می‌كند و بالغ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha