سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 25671

رژیم غذایی نامناسب مادران در دوران بارداری موجب بروز مشكلات در سلامت فرزندانشان می‌شود.

سلامت نیوز :  رژیم غذایی نامناسب مادران در دوران بارداری موجب بروز مشكلات در سلامت فرزندانشان می‌شود.

به گزارش فارس ، رژیم غذایی نامناسب در دوران بارداری ممكن است موجب پدید آمدن مشكلاتی در سلامت مانند ابتلای فرزند به دیابت در آینده شود.

بر اساس یك تحقیق جدید بر روی موش‌ها، محققان دانشگاه كمبریج با تغییر پروتئین رژیم غذایی مادر در دوران بارداری دریافتند و گر مادران آنها دچار سوء تغذیه باشند. بیشتر در معرض خطر بیماری هستند.

به گزارش خبرگزاری «شینهوا»، این مطالعه همچنین نشان داد كه رژیم غذایی نامتعادل در مادر می‌تواند عملكرد طولانی مدت یك ژن مهم در كودك را خدشه‌دار كند؛ این ژن كه نامش hnf4a است، نقش مهمی در رشد پانكراس (لوزالمعده) و تولید انسولین دارد.

پژوهشگران معتقدند مكانیزم‌های مشابهی كه در مطالعه موش‌ها دیده شده است، می‌تواند در انسان نیز رخ دهد.

به گفته نویسنده اصلی این مقاله و عضو ارشد مؤسسه علوم متابولیك دانشگاه كمبریج، هیجان‌انگیزترین مورد در این یافته‌ها، این است كه ما در حال حاضر به میزان اهمیت تغذیه در طول 9 ماه نخست زندگی فرزند در رحم مادر و شكل‌گیری طولانی مدت سلول‌ها در بدن همچنین تأثیر آن بر سلامت انسان پی برده‌ایم.

«جرمی پیرسون» یكی از مدیران بنیاد قلب بریتانیا گفت: هنوز دلیل این امر را به خوبی نمی‌دانیم اما این مطالعه در مورد موش‌ها نشان می‌دهد، شواهدی وجود دارد كه رژیم غذایی مادر ممكن است گاهی موجب تغییر ژن‌های خاصی در جنین شود.

وی افزود: این مطالعه نمی‌تواند دلیلی برای نگرانی بی‌جهت زنان باردار باشد و توصیه ما به مادران باردار، داشتن رژیم غذایی متعادل و سالم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha