سلامت نیوز : پزشكان اسكاتلندی در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه بین میزان كلسترول بدن با عفونت‌ها رابطه وجود دارد به طوری كه پایین بودن كلسترول خون به سیستم‌ ایمنی بدن كمك می‌كند كه بهتر با عفونت‌ها مبارزه نماید.

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه ادینبورگ با انجام آزمایشات جدیدی متوجه شدند كه یك رابطه مستقیم بین عملكرد سیستم‌ ایمنی بدن و سطح كلسترول خون وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پروفسور پیتر غزال و دستیاران وی در این مطالعه دریافته‌اند كه وقتی بدن تحت تسلط یك عفونت ویروسی قرار می‌گیرد، نوعی هورمون كه در سیستم‌ ایمنی بدن تولید می‌شود سیگنال‌هایی را به سلول‌های خونی می‌فرستد.

به گزارش ایسنا، این مطالعه تایید می‌كند كه وجود كلسترول تولید شده توسط سلول‌های بدن یك فرد برای رشد و نمو و بقای ویروس‌ها و باكتری‌های خاص ضروری است و بنابراین محدود كردن تولید كلسترول در بدن می‌تواند فرصت ادامه رشد و بقای ویروس‌ها را از آن‌ها بگیرد.

بر اساس این مطالعات، هم اكنون پزشكان از آنتی بیوتیك‌ها برای مقابله با عفونت‌ها از طریق هدف قرار دادن مستقیم ویروس‌ها استفاده می‌كنند اما شاید به زودی این امكان به وجود آید كه از داروهای كاهش دهنده كلسترول برای تقویت سیستم‌ ایمنی بدن بهره بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha