سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 25674
سلامت نیوز :  تحقیقات نشان می‌دهد مردان اولویت بسیار پائینی برای مراجعه به پزشک در صورت دیدن برخی علائم مشکوک در بدن خود قائل هستند.
محققان با انجام یک نظرسنجی متوجه شدند بیش از یک پنجم مردان در طول 12 ماه گذشته به پزشک عمومی یا یک متخصص مراجعه نکرده‌اند.
فقط 14 درصد از مردان اعلام کردند که از دیدن پزشک احساس خوبی پیدا می‌کنند و یک سوم دیگر هم فقط در صورت اصرار همسرشان به پزشک مراجعه می‌کنند. یکی از آمارهای نگران کننده این است که تقریبا 2 درصد از مردان سال‌هاست که به پزشک مراجعه نکرده‌اند و توجه بسیار کمی به دردها و بیماری‌های خود نشان می‌دهند.
مایک شالکراس از مجله سلامت مردان در این باره گفت: دلیل اصلی این موضوع آن است که توجه مردان و زنان نسبت به بدن و دردهایشان بسیار متفاوت است. در حالی که زنان معمولا به طور مرتب برای بیماری‌ها یا علائم ناشناخته خود به پزشک مراجعه می‌کنند، اما مردان فقط در مواقعی که احساس کنند واقعا نیاز به مراجعه به یک متخصص است این کار را در برنامه خود قرار می‌دهند.
این در حالی است که تقریبا دو سوم مردان دارای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی هستند که از سرطان، سکته یا بیماری‌های قلبی رنج می‌برند.
در این مطالعات مشخص شد 6 درصد مردان در صورتی که در ناحیه قفسه سینه خود درد احساس کنند به پزشک مراجعه نمی‌کنند. حتی 9 درصد از مردان اقرار کردند که در صورت دیدن خون در ادرار خود به پزشک مراجعه نمی‌کنند.
14 درصد از مردانی که دچار مشکلات بینایی هستند و 9 درصد که تجربه تنگی نفس دارند نیز از جمله مردانی هستند که نیاز چندانی به مراجعه به پزشک احساس نمی‌کنند.
این در حالی است که فقط 65 درصد از مردان اعلام کردند در صورت احساس درد در قفسه سینه و 50 درصد در صورت داشتن ضعف در بینایی در اولین فرصت به پزشک مراجعه خواهند کرد.
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha