سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 25675

به نظر می‌رسد دانشمندان به زودی به روشی موثر برای كاهش میل و اشتیاق انسان به خوردن شیرینی‌ها و مواد غذایی پركالری دست پیدا خواهند كرد.

 
سلامت نیوز : به نظر می‌رسد دانشمندان به زودی به روشی موثر برای كاهش میل و اشتیاق انسان به خوردن شیرینی‌ها و مواد غذایی پركالری دست پیدا خواهند كرد.

به گزارش  ایسنا، این دانشمندان ادعا كرده‌اند كه با كمك یافته‌های جدید خود به زودی می‌توانند ذائقه انسان را تغییر دهند.


یك گروه بین‌المللی از متخصصان در آزمایشات جدید خود دو شناساگر را در زبان كشف كرده‌اند كه به بدن كمك می‌كنند غذاهای شیرین را شناسایی كنند.

به گزارش روزنامه دیل میل، چاپ انگلیس، این گروه به سرپرستی مركز مونل كمیكال سنس در فیلادلفیا متوجه شدند كه برخلاف تصورات قبلی، گیرنده‌های طعم تشخیص دهنده شیرینی روی زبان به جای یك گیرنده در واقع سه گیرنده قندی جداگانه دارد.

بنا براین گزارش، این گیرنده‌ها در روده و غده پانكراس نیز یافت می‌شوند كه هر دو عضو به كنترل سطح گلوكزی در خون و آزاد سازی انسولین كمك می‌كنند. در زبان یكی از این گیرنده‌ها موسوم به «KATP»می‌تواند به تنظیم حساسیت نسبت به طعم شیرینی بر اساس مقدار نیاز بدن كمك كند.

به گفته دانشمندان، این گیرنده برای مثال درست بعد از خوردن یك كیك شیرین یا یك كاسه بستنی از فعالیتش كاسته می‌شود و اگر متابولیسم بدن به قند بیشتری نیاز داشته باشد، فعالیت این گیرنده تشدید می‌شود.

دكتر كارن یی،‌ متخصص اصلی این پژوهش خاطرنشان كرد: این یافته در آینده نزدیك به ما كمك خواهد كرد كه دریابیم چگونه می‌توانیم تمایل زیاد خود را به مصرف شیرینی محدود كنیم.

جزئیات این مطالعه در نشریه دستاوردهای آكادمی ملی علوم آمریكا به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha