گرد و غبار عربی میزان آلودگی هوای استان را در وضعیت اضطرار قرار داد و مدارس شهرستان های ایوان و مهران در نوبت صبح را تعطیل کرد ، غلظت گرد و غبار هم اکنون در مهران به 28 برابر حد مجاز رسیده است.

غلظت گرد و غبار در مهران به 28 برابر حد مجاز رسید

سلامت نیوز: گرد و غبار عربی میزان آلودگی هوای استان را در وضعیت اضطرار قرار داد و مدارس شهرستان های ایوان و مهران در نوبت صبح را تعطیل کرد ، غلظت گرد و غبار هم اکنون در مهران به 28 برابر حد مجاز رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: توده گرد و غبار که دیشب و از طرف بیابان های عراق و سوریه وارد استان ایلام شده میزان غلظت آن بسیار بالا است.
علی طاهر سارایی افزود: هم اکنون میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان مهران 28 و ایوان 24 برابر حد مجاز گزارش شده در حالی که این روند دیشب برای این 2 شهرستان تا 30 برابر حد مجاز نیز رسید.
وی یادآور شد: طبق پایش ایستگاه های سنجش آلودگی، در حال حاضر غلظت آلودگی ناشی از گرد و غبار در شهرستان های ایلام، سیروان، سرابله، ملکشاهی نیز 10 برابر حد مجاز گزارش و ثبت شده است.
سارایی گفت: روند غلظت این توده کاهشی است و به تدریج تا ظهر امروز از میزان آن کاهش یافته و تا عصر امروز به طور کامل از استان ایلام خارج خواهد شد.

*گرد و غبار مدارس ایوان و مهران را تعطیل کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از تعطیلی نوبت صبح مدارس شهرستان های ایوان و مهران در پنجم آبان ماه خبر داد.
اسفندیار رستم زاد در این خصوص گفت : با توجه به بروز پدیده گرد و خاک و غلظت آلاینده های جوی کلیه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی 2 شهرستان ایوان و مهران تعطیل است.
وی ادامه داد: در خصوص تعطیلی نوبت ظهر این مدارس هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
بر اساس آمار ایستگاه هواشناسی مستقر در فرودگاه ایلام میزان دید افقی در شهرستان های مهران 500 متر، سرابله 800 متر، ایلام یک هزار و 400 متر، لومار 300 متر، ایوان و آبدانان چهارکیلومتر و دهلران 6 کیلومتر گزارش و ثبت شده است.

غلظت بسیار بالای گرد و غبار امروز باعث تعطیلی مدارس شهرستان های ایوان و مهران شد.
از ابتدای سال جاری تاکنون در استان ایلام 74 روز آلوده ناشی از گرد و غبار را پشت سر گذاشته است.
میزان استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha