رییس اورژانس كل كشور ضمن اشاره به كمبود 50 درصدی نیرو در اورژانس، عنوان كرد: تنها تلاش شبانه‌روزی پرسنل اورژانس در پایگاه‌ها، ادامه فعالیت را برای ما ممكن ساخته است.

سلامت نیوز : رییس اورژانس كل كشور ضمن اشاره به كمبود 50 درصدی نیرو در اورژانس، عنوان كرد: تنها تلاش شبانه‌روزی پرسنل اورژانس در پایگاه‌ها، ادامه فعالیت را برای ما ممكن ساخته است.

دكتر غلامرضا معصومی در گفت وگو با ایسنا، درباره «قانون ارتقای بهره وری نیروهای انسانی» و به كارگیری نیرو در اورژانس اظهار كرد: برای حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌ها،20 درصد از سهمیه ارتقای نیرو در نظر گرفته شده بود كه امكان جذب این تعداد هم به دلیل ناكارآمدی چارت سازمانی فراهم نشد اما به ما در ثابت كردن وضعیت پرسنل اورژانس كمك كرد.

وی درباره وضعیت قرارداد نیروهای شركتی اورژانس اظهار كرد: ایده آل ما برای تمام كاركنان اورژانس پیش بیمارستانی، اتصال به سیستم دولتی است. ظرفیت پذیرش این نیرو با مستثنی شدن دانشگاه‌های علوم پزشكی از قانون مدیریت خدمات كشوری، مناقصات و محاسبات عمومی كشور در برنامه پنجم توسعه لحاظ شده است.

دكتر معصومی ادامه داد: امید است با توجه به قانون مدیریت و خدمات كشوری در سال آینده برای قراردادی كردن نیروهای شركتی در دانشگاه‌ها، مشكلی نداشته باشیم.

رییس اورژانس كل كشور درباره میزان رضایت مردم از اورژانس اظهار كرد: آمار شكایات از اورژانس بالا بوده است و خود ما هم از سیستم اورژانس بیمارستان‌ها ناراضی هستیم و از نقاط ضعف سیستم درمانی ما همین مسئله است. سال گذشته در بخش اورژانس پیش بیمارستانی رشد خوبی داشتیم، بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی هم تقویت شدند. مشكل اصلی ما در حوزه اورژانس بیمارستانی بود كه در اولویت وزارت بهداشت قرار گرفت و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های منسجمی از وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ و از اورژانس بیش از 20 دانشگاه بازدید به عمل آمد.

وی اضافه كرد: مشكلات را بررسی و درصدد رفع آن برآمده‌ایم. منابع مالی تامین تجهیزات نیز در بودجه سال 90 پیش بینی شده است.

دكتر معصومی هدف از راه‌اندازی سامانه شكایات مردمی اورژانس را آگاهی از نظرات مردمی به عنوان ذینفعان سلامت دانست و اظهار كرد: مردم به اینكه چگونه درمان می‌شوند، ‌كمتر توجه می‌كنند و اساسا به اینكه درمان بشوند و اورژانس به لحاظ خدمات رفاهی، تجهیزات و فضا از امكانات مناسبی برخوردار باشد اهمیت بیشتری قائل هستند.

وی در پایان خاطرنشان كرد: به تك تك شكایات رسیدگی می‌شود و هیچ شكایتی نبوده است كه مورد پیگیری قرار نگرفته باشد و گزارش مكتوب رسیدگی به شكایت‌های واصله به سامانه رسیدگی به شكایات مردمی در پایان هر هفته به وزیر بهداشت و درمان ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha