سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 25681

: یك بار مسواك زدن در طول روز با توجه به افزایش مصرف شیرینی و شكلات در نوروز، كافی نیست و باید دفعات انجام این كار را افزایش داد.

سلامت نیوز : یك دندانپزشك گفت: برخی از خشكبار دارای پوسته سخت مانند فندق و پسته را با دندان نشكنید چون این كار باعث آسیب رسیدن به ساختمان دندان می‌شود.

دكتر صدیقه خدمت در گفت وگو با  ایسنا، افزود: تا حد امكان از مصرف شیرینی و شكلات در ایام نوروز كمتر استفاده شود البته بهتر است پس از مصرف این خوردنی‌ها بویژه شكلاتهای چسبنده مسواك زده شود.

وی تاكید كرد: یك بار مسواك زدن در طول روز با توجه به افزایش مصرف شیرینی و شكلات در نوروز، كافی نیست و باید دفعات انجام این كار را افزایش داد.

این دندانپزشك در پاسخ به این پرسش كه آیا در صورت همراه نبردن مسواك در سفرهای نوروزی می‌توان از موادی مانند آب نمك برای تمیز كردن دندانها استفاده كرد، گفت: موادی مانند آب نمك و سرم فیزیولوژی جایگزین مناسبی برای مسواك نیستند بنابراین افراد باید در طول سفر نیز مسواك بزنند.

خدمت در پایان اظهار كرد: اگر افراد به محل‌هایی مسافرت می‌كنند كه امكان خرید مسواك را ندارند می‌توانند از میوه‌هایی مانند سیب و هویج برای تمیز كردن دندانهای خود استفاده كنند چون فیبر داخل این میوه‌ها تا حدودی باعث تمیز شدن دندانها می‌شود البته این مواد جایگزین مناسبی برای مسواك و نخ دندان نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha