معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای ساماندهی و مدیریت منابع در سازمان علاوه بر توجه به منابع و مصارف، باید اجرای پزشک خانواده، نظام ارجاع و خرید راهبردی دراولویت باشد.

سرانه ۸۵ درصد افراد بیمه سلامت را دولت پرداخت می کند

سلامت نیوز: معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای ساماندهی و مدیریت منابع در سازمان علاوه بر توجه به منابع و مصارف، باید اجرای پزشک خانواده، نظام ارجاع و خرید راهبردی دراولویت باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سید مرتضی ادیانی در تشریح خدمات سازمان بیمه سلامت ایران، اظهارداشت: بیمه سلامت ایران خدمات موثر و درخور توجهی را به بیمه شدگان ارائه داده است که از آن جمله می توان به صدور کارت بیمه روستاییان برای ۲۲ میلیون نفر روستایی کشور در سال ۷۶، صدور دفترچه بیمه روستایی برای همین تعداد از روستاییان کشور در سال ۸۴  وتحت پوشش قرار دادن ۱۰ میلیون نفر بیمه شده جدید در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان در سال ۹۳ اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت ایران در طی بیست وسه سال گذشته همواره در اجرای برنامه های دولت فعال بوده است، افزود: عملکرد سازمان بیمه سلامت ایران نشان می دهد که این سازمان در همه امور و در راستای خدمت صادقانه به بیمه شدگان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 ادیانی در خصوص برنامه های سازمان بیمه سلامت ایران در مسیر دستیابی به خدمات الکترونیکی، گفت : سازمان بیمه سلامت ایران با پیگیری الکترونیکی کردن خدمات به دنبال اجرای اهدافی چون حذف دفترچه درمانی، شفاف سازی داده ها، سهولت در ارایه خدمت و رسیدگی مکانیزه به اسناد است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ازطرح نظام ارجاع الکترونیک به عنوان یکی از شاه کلیدهای نظام سلامت یاد کرد و گفت: این طرح باعث مدیریت دقیق و درست هزینه ها می شود، ضمن اینکه این امکان را به سازمان می دهدتا با کاهش هزینه های غیر ضرور خدمات بیشتری را به بیمه شدگان ارائه داد.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در دو استان مازندران و فارس، اظهارداشت:  ضوابط و آیین نامه های طرح پزشک خانواده نیازمند بازبینی مجدد است، لذا این مسئله جهت رفع موانع و مشکلات پیش رو در دستور کار وزارت بهداشت قراردارد.

 ادیانی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع اهداف والایی را دنبال می کند، گفت : اگر طرح پزشک خانواده به معنای واقعی در کشور اجرایی شود تحول بزرگی درنظام سلامت کشور ایجاد خواهد شد.

وی خواستار بازنگری دقیق در بخش منابع و مصارف سازمان بیمه سلامت ایران شد و افزود:  برای ساماندهی و مدیریت منابع در سازمان بیمه سلامت ایران باید توجه ویژه به طرح پزشک خانواده، نظام ارجاع و خرید راهبردی خدمات شود، زیرابا مدیریت هزینه ها می توان از صرف منابع غیر ضرور جلوگیری کرد؛ همچنین با این اقدام می توان خدمات ارزنده تری را به بیمه شدگان ارائه داد.

ادیانی با بیان اینکه درحال حاضر سرانه ۸۵ درصد از بیمه شدگان بیمه سلامت ایران توسط دولت پرداخت می شود، افزود: این بیمه شدگان به صورت رایگان در قالب صندوقهای بیمه روستایی و بیمه ی همگانی از خدمات سازمان بهرهمند میشوند؛ به عبارتی تنها ۱۵ درصد از جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران حق بیمه خود را پرداخت می کنند.

وی با تاکید براینکه  در شرایط اقتصادی فعلی دولت در تأمین منابع و اعتبارات حوزه  سلامت با مشکلات عدیده  مواجه است، تصریح کرد: خوشبختانه دولت مصمم است با تأمین اعتبارات لازم خللی در ارائه خدمات ایجاد نشود، اما باید تمهیداتی اتخاذ شود؛ تا سایر گروهها در امر پرداخت سرانه حق بیمه خود مشارکت نمایند.

 ادیانی درخصوص رفع مشکلات مالی سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: باید با برنامه ریزیهای دقیق و شفاف برای سازمان بیمه ی سلامت ایران درآمدهایی پایدار ایجاد نمود که دریافت مالیات از بخش هایی چون گردشگری و مواد آسیب رسان به حوزه سلامت می تواند در حل مشکلات اعتباری سازمان بیمه سلامت ایران تاثیرگذار باشد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه در سال گذشته سازمان بیمه سلامت ایران حدود۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان  در حوزه دارو هزینه کرده است، افزود  : از این مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران سرپایی است، ضمن اینکه سازمان بیمه ی سلامت ایران با ۴۳ هزار مرکز ارائه دهنده خدمات پزشکی درکشور درارتباط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha