یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 256872

می خواهید سرکار پرانرژی باشید؟ می خواهید احساس خستگی نکنید؟ می خواهید چربی خونتان را کاهش دهید؟ می خواهید وزنتان را برای یک مهمانی کاهش دهید؟ همه ی این ها می توانند دلیل خوبی برای ورزش کردن باشد.

چگونه ورزش باعث زیبایی مان می شود؟

سلامت نیوز: می خواهید سرکار پرانرژی باشید؟ می خواهید احساس خستگی نکنید؟ می خواهید چربی خونتان را کاهش دهید؟ می خواهید وزنتان را برای یک مهمانی کاهش دهید؟ همه ی این ها می توانند دلیل خوبی برای ورزش کردن باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، ورزش کردن مزایای زیادی برای سلامتی دارد، اما داشتن پوست سالم  بخشی است که شاید تاکنون به آن دقت نکرده باشیم.  در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه ورزش مرتب و پیوسته می تواند ظاهر پوستتان را زیبا کند.

 
درخشش آنی

با  انجام ورزش های هوازی مثل پیاده روی، طناب زدن و … باعث می شوید قلبتان سخت بتپد، همچنین پوستتان را هم با دوز مناسبی از اکسیژنه تغذیه می کنید. به همین دلیل درست بعد از انجام ورزش پوستتان درخشان می شود.

کاهش چروک پوست

ورزش کردن همچنین به تثبیت سطح سالم هورمون استرس یعنی کورتیزول کمک می کند. بالا رفتن هورمون استرس در بدن با افزایش تولید چربی پوست در ارتباط است که به معنای جوش زدن بیشتر در پوست است. همچنین، افزایش بیش از حد آن باعث می شود کلاژن در پوست شکسته و در نتیجه چین و چروک و شل شدگی پوست زیاد شود.  ورزش در واقع به حمایت تولید کلاژن درون پوست کمک می کند. تقویت این پروتئین، پوست را محکم، انعطاف پذیر و مرتجع نگه می دارد.
 
بهبود آکنه

ورزش مرتب باعث تقویت گردش خون و گردش خون نیز باعث تغذیه بهتر پوست می شود. در نهایت خون و اکسیژن بیشتری به سمت پوست می رود. همچنین، افزایش گردش خون مواد سمی را  از بدن خارج می کند. علاوه بر این، عرقی هم که می کنید باعث تمیز شدن منافذ پوست از پوست های مرده می شود.

برای بدست آوردن تمام مزایای ورزش کردن برای پوست، چند گام اضافی نیاز است. اگر پوستتان آماده جوش زدن است، حتما در ساک ورزشی خود دستمال های نرم و غیر معطر نگهداری کنید. مطمئن شوید بعد از انجام ورزش صورت و تمام نقاطی که آماده به جوش زدن پس از ورزش هستند را تمیز کنید. اگر دچار اگزما هستید از لباسی استفاده کنید که عرق را از پوست جدا کند چون در چنین حالتی امکان خشکی پوست و بروز التهاب بالا می رود. مهمتر از همه اینکه هیچ وقت در حالی که آرایش روی پوستتان است ورزش نکنید.
 
ورزش باعث زیبایی و مویی سالم تر

بهبود گردش خون موها را سالم تر و قوی تر نگه می دارد. خون سرشار از مواد مغذی است که باعث تحریک فولیکول های مو و افزایش رشد آنها می شود. ورزش همچنین به خوبی می تواند استرس را کم کند و  کاهش استرس از شکننده شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.

اگر برایتان سوال است که کدام نوع ورزش برای پوست و مو مناسب تر هستند باید بگویم همه ورزش ها به یک اندازه تاثیر مثبت دارند. تمام فعالیت های بدنی باعث افزایش گردش خون و کاهش استرس می شوند. اما اگر هرچند وقت یکبار ورزش هایتان را تغییر دهید حرکتی هوشمندانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha