از زمانی که در این شهر ساکن شده‌اید، وزنتان هر روز بالاتر رفته؟ نیمی از سال را سرسختانه رژیم می‌گیرید، اما به‌محض برگشتن به زندگی عادی، دوباره چاق می‌شوید؟

چرا آب هم که می‌خورید چاق می‌شوید؟

سلامت نیوز: از زمانی که در این شهر ساکن شده‌اید، وزنتان هر روز بالاتر رفته؟ نیمی از سال را سرسختانه رژیم می‌گیرید، اما به‌محض برگشتن به زندگی عادی، دوباره چاق می‌شوید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، محققان می‌گویند که مصرف کمتر کالری روزانه، تنها راه و البته موثرترین راه برای لاغرشدن نیست. از نظر آن‌ها از عادات روزانه شما گرفته تا موقعیت جغرافیایی که در آن روزهایتان را می‌گذرانید، می‌توانند بر وزن شما تاثیر بگذارند.

با فلفل میانه‌ای ندارید؟
خوردن غذاهای تند، یکی از راه‌های موثر در کاهش وزن است.شاید به همین دلیل است که هندی‌ها، اغلب اندام متناسبی دارند و امید به زندگی هم در کشورشان بالاتر است.متخصصان تغذیه می‌گویند، هر دانه فلفل تندی که به غذایتان اضافه می‌کنید، می‌تواند به شما در رسیدن به هدف کاهش وزن کمک کند.

از سطح دریا زیاد دور نیستید؟
محققان می‌گویند، ارتفاع محل زندگی شما از سطح دریا، بر میزان اضافه وزنتان تاثیر می‌گذارد. آن‌ها در بررسی‌هایشان ثابت کردند زنان و مردانی که کمتر از 500 متر بالای سطح دریا زندگی می‌کنند، وزنشان بالاتر از همتایانی است که محل زندگی‌شان سه‌هزار متر از سطح دریا بالاتر است.

در شهری کوچک زندگی می‌کنید؟
حتی ابعاد شهری که در آن، روزهایتان را می‌گذرانید هم بر وزن شما تاثیر می‌گذارد. محققان می‌گویند، افرادی که در شهری با جمعیت بیشتر از یک میلیون نفر زندگی می‌کنند، بیشتر از ساکنان روستا یا شهرهای کوچک در معرض خطر چاقی قرار دارند، چراکه سرعت بالای زندگی در شهرهای شلوغ، احتمالا میل افراد به استفاده از وسایل حمل‌ونقل را بالا می‌برد و برخلاف روستائیانی که عادت به قدم‌زدن و پیاده طی‌کردن مسیر دارند، آن‌ها را به سکون دعوت می‌کند.

خنده‌رو نیستید؟
این بار هم محققان ثابت کردند که خنده بر هر درد بی‌درمان دواست. آن‌ها می‌گویند، کسانی که در برنامه‌های مفرح شرکت می‌کنند و از ته دل می‌خندند، وزن پایین‌تری دارند. با توجه به بررسی‌های انجام‌‌شده، 15دقیقه استند‌آب کمدی، می‌تواند 10 تا 40 کالری از شما بسوزاند و اگر زمان حضور در این برنامه‌های شاد را بیشتر کنید، قطعا هر روز کالری بیشتری خواهید سوزاند، به شرط آنکه با یک بسته چیپس، روی صندلی‌های سالن نمایش ننشینید.

اینترنتی خرید می‌کنید؟
درست است که خرید اینترنتی، به شما در صرفه‌جویی در وقت و هدفمند کردن لیست سفارش‌هایتان کمک می‌کند، اما این شیوه برطرف‌کردن نیازها، می‌تواند وزنتان را هر روز بالاتر ببرد. به گفته محققان، یک ساعت خریدکردن، 180کالری از شما خواهد سوزاند. پس این راه لاغرشدن را از خود دریغ نکنید.

اهل آواز خواندن نیستید؟
اگر شما فهرستی کامل از آهنگ‌های محبوبتان را دارید که وقت پخش‌شدنشان، هیجان‌زده می‌شوید و آن‌ها را با تمام وجود زمزمه می‌کنید، احتمالا وزن بالایی ندارید. محققان می‌گویند، خواندن آهنگ موردعلاقه‌تان، می‌‌تواند در هر ساعت، 136کالری از شما بسوزاند.

ماشین ظرف‌شویی خریده‌اید؟
درست است که شستن ظرف‌ها با ماشین ظرف‌شویی، در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند، اما می‌تواند شما را هر روز چاق‌تر کند. محققان می‌گویند تنها نیم ساعت شستن ظرف‌ها با دست، 110کالری می‌سوزاند. رقم خوبی است؛ نه؟

گیم‌باز نیستید؟
اگر عاشق بازی‌های فکری هستید، یک دلیل دیگر برای خوشحالی‌شان را به شما معرفی می‌کنیم؛ سوزاندن کالری بیشتر. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که فعالیت مغزی بیشتر، شما را از خطر چاقی نجات می‌دهد. به گفته محققان، هر ساعت درگیر بودن با بازی‌های فکری، زمینه را برای 20درصد بیشتر کالری سوزاندن فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha