سلامت نیوز :هنگام مسافرت ها در ایام نوروز، رعایت موازین بهداشتی باعث سلامت بودن افراد خانواده و پیشگیری از ابتلاء به بیماری های منتقله از آب و غذا می شود.

 رییس اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت  درخصوص رعایت اصول بهداشتی در طول مسافرت در ایام نوروز گفت: مسافران توجه داشته باشند كه در طول سفر از غذای كاملا گرم استفاده كنند و به هیچ وجه غذا را بیشتر از یك روز نگهداری نكنند چراكه باعث فاسد شدن غذا می شود.

دكتر معصومی اصل ادامه داد: در طول سفر دست های خود را مرتب بشویید و در مصرف آب های مصرفی دقت كنید كه از آب مطمئن و لوله كشی شده باشد و به هیچ وجه از آب رودخانه ها استفاده نكنید.

وی تصریح كرد: در صورت ابتلا به اسهال و استفراغ، استفاده از نوشابه های گاز دار و آب میوه های صنعتی وضعیت بیمار را وخیم تر می كند ولی استفاده از چای و دوغ به بهبود بیمار كمك می كند.

رییس اداره بیماری های منتقله از آب و غذا درباره شنا در رودخانه ها و دریا ابراز داشت: مسافران به هیچ عنوان در آب های نامطمئن شنا نكنند چراكه برخورد با آب های آلوده موجب بیماری های پوستی و گوارشی می شود و تنها می توانند در ساحل های تمیز و سالم سازی شده شنا كنند./204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha