یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 256889

رئیس اداره هواشناسی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: میزان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به چهار هزار و 580 میکروگرم بر متر مکعب معادل 31 برابر حد مجاز رسید و کیفیت هوا چندین برابر شرایط بحرانی شد.

آلودگی هوای زابل به 31 برابر حد مجاز رسید

سلامت نیوز:  رئیس اداره هواشناسی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: میزان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به چهار هزار و 580 میکروگرم بر متر مکعب معادل 31 برابر حد مجاز رسید و کیفیت هوا چندین برابر شرایط بحرانی شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،غلامحسین عابدی اظهار داشت: باد شدید و گرد و خاک که از صبح امروز در شمال سیستان و بلوچستان شروع شد دید افقی در ایستگاه فرودگاهی شهر زابل را به 300 متر کاهش داد.


وی با بیان اینکه بیشینه سرعت باد در زابل به 76 کیلومتر بر ساعت رسید افزود: باد و گرد و خاک علاوه بر این شهر شرایط کیفی هوا در سایر نواحی شمال سیستان و بلوچستان را نیز تحت تاثیر قرار داده به طوری که دید افقی در ایستگاه هواشناسی زهک به هزار و 500 متر رسیده است.


رئیس اداره هواشناسی زابل با اشاره به ورود توده هوای سرد در منطقه سیستان گفت: صبح امروز دمای هوای این شهر نسبت به روز گذشته حدود سه درجه کاهش یافت و این روند کاهش دما برای روزهای آینده ادامه دارد.
وی افزود: بر اساس خروجی مدل های هواشناسی کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان بین 6 تا 8 درجه سلسیوس برآورد می شود.
 سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha