سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 25691

با توجه به وجود پدیده توزیع لوازم آرایشی قاچاق، افراد برای خرید محصولات آرایشی فقط به داروخانه‌ها مراجعه كنند.


سلامت نیوز :با توجه به وجود پدیده توزیع لوازم آرایشی قاچاق، افراد برای خرید محصولات آرایشی فقط به داروخانه‌ها مراجعه كنند.
معاون غذا و داروی این دانشگاه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: معاونت های غذا و دارو در هر استان بر روی محصولات آرایشی سطح داروخانه‌ها، نظارت كامل دارند و مردم باید از خرید این محصولات حساس از فروشگاه‌های غیرمعتبر همچون عطاری‌ها و دست فروش ها خودداری كنند.

مخمل زاده افزود: علاوه بر احتیاط در زمینه مكان خرید این محصولات باید خریداران به برچسب‌هایی كه بهداشت بر محصولات نصب می‌كند نیز توجه داشته باشند زیرا محصول زمانی اعتبار بهداشتی دارد كه حاوی برچسب بهداشتی باشد.

وی با اشاره به بحث داروهای قاچاق ابراز داشت: قاچاق دارو نیز به اندازه قاچاق مواد آرایشی حائز اهمیت است و میزان توزیع داروهای قاچاق با وجود محدودیت‌های زیادی كه بهداشت در ورود كالا‌ها اعمال كرده است، همچنان وجود دارد.

وی تصریح كرد: مردم باید از محل خرید دارو اطمینان كافی داشته باشند تا دچار عوارض و بیماری‌های خطرناك ناشی از مصرف آن در آینده نشوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز گفت: دارو فقط باید از داروخانه‌ها خریداری شود در غیر این صورت دارو فاقد تأییدیه وزارت بهداشت است و امكان بروز هر خطری برای سلامتی فرد مصرف كننده وجود دارد.
وی با اذعان به این كه هم‌اكنون در مكان‌های زیادی داروی قاچاق توزیع می‌شود، تاكید كرد: برای آگاهی مردم از مصرف این گروه داروها باید كارهای اطلاع رسانی بیشتری انجام شود تا از خرید داروهای قاچاق و غیرمجاز كاسته شود.

مخمل زاده با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در زمینه مبارزه با محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی قاچاق، افزود: اطلاع رسانی و آگاه كردن مردم از محصولات قاچاق و آشنایی آن‌ها با اماكن معتبر خرید یكی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با این پدیده است.

مخمل زاده با بیان اینكه مواد نیروزا نیز از جمله مواردی است كه بسیار مورد توجه معاونت غذا و دارو و در واقع زیر ذره‌بین قرار دارند، افزود: برای كاهش مصرف مواد نیروزای خطرناك در باشگاه‌های استان این معاونت كلاس‌های اموزشی زیادی را برای مسئولان باشگاه‌ها برگزار كرده است زیرا این داروها عوارض بسیار خطرناكی را برای ورزشكاران به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha