سلامت نیوز :در آستانه نوروز سال 90، دكتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی توصیه‌های نوروزی خود به مردم را اعلام كرد.
 
 توجه به رعایت نكات ایمنی هنگام سفر، استفاده از مواد غذایی خانگی، خوردن آب و دوغ به جای نوشابه‌های گازدار و استفاده از داروهای ایرانی به جای داروهای خارجی قاچاق و تقلبی هنگام بیماری را مهم‌ترین توصیه‌های خود به مردم در این ایام اعلام كرد.
دكتر دستجردی افزود: در این ایام مردم بیشتر در سفر هستند بنابراین اگر ناچار شدند به جای غذای طبخ شده در منزل از غذای بیرون استفاده كنند، آن غذا فست فود و سوسیس و كالباس و از این نوع غذاها نباشد.
وی گفت: نوشابه‌ها، گازنیترات، مواد قندی، مواد افزودنی و نگهدارنده دارند و برای سلامتی مضر هستند و بهتر است به جای آنها از آب، دوغ یا نوشیدنی‌های گیاهی طبیعی استفاده شود.
وی دید و بازدیدهای ایام نوروز را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این دید و بازدیدها نباید موجب دوری مردم از اتخاذ روش زندگی سالم شود. در زندگی سالم هر فرد باید روزانه 20 دقیقه پیاده‌روی كند یا اگر نتوانست حداقل 3 تا 4 روز در هفته روزی نیم ساعت پیاده‌روی را فراموش نكند.
وزیر بهداشت در ادامه گفت: اگر هر فردی روزی سه گرم معادل یك سوم قاشق چای خوری از مصرف نمك خود كم كند فشارخون افراد جامعه 50 درصد و سكته‌های مغزی 30 درصد كاهش می‌یابد.
وی با توصیه مردم به عدم استفاده از غذاهای كنار خیابانی و رعایت نكات ایمنی هنگام رانندگی، بیان داشت: استفاده از كمربند ایمنی، عدم سبقت و سرعت غیرمجاز، استفاده نكردن از تلفن همراه هنگام رانندگی و سایر نكات ایمنی آمار تصادفات و جراحت‌ها را كاهش می‌دهد كه امیدواریم مردم آگاه ما با رعایت این نكات عید خود و خانواده‌شان را به عزا تبدیل نكنند. / 202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha