سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 25694

مدیركل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشكی به مردم توصیه كرد از خرید ماهی های قرمز زینتی دارای باله های خرده شده و دارای لكه های رنگی سیاه، سفید و قرمز خودداری كنند.

سلامت نیوز :مدیركل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشكی به مردم توصیه كرد از خرید ماهی های قرمز زینتی دارای باله های خرده شده و دارای لكه های رنگی سیاه، سفید و قرمز خودداری كنند.
 
كاظم عبدی در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین ماهیان قرمزی را كه چشمان یك یا دو طرف آنها بیرون زده است یا فلس هایشان ریخته باشد، نباید خرید.
وی اضافه كرد: ماهیان بیمار و ضعیف كه دارای این علام هستند، هرچند بیماری خود را به انسان منتقل نمی كنند اما ممكن است آلودگی ناشی از بیماری آنها به آب منتقل و درصورت تماس دست انسان با این آب، افراد دچار تورم پوست شوند.
مدیركل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشكی خاطرنشان كرد: این سازمان درصورت رعایت مسایل بهداشتی، مخالفتی با عرضه ماهی قرمز در ایام نوروز ندارد چراكه كودكان نخستین تجربه خود در ارتباط با حیوانات را از این طریق می آموزند.
عبدی در عین حال تاكید كرد: سازمان دامپزشكی كشور با عرضه هرگونه خزندگان، دوزیستان و حلزون ها مخالف است.
وی به مردم توصیه كرد: ماهیان زینتی را از مراكز مجاز و معتبر، آكواریوم فروشی ها، پایانه های میوه و تره بار یا اماكن مشخص شده توسط سازمان دامپزشكی تهیه كنند و هنگام خرید نیز به ظاهر ماهی توجه داشته باشند.
وی یادآور شد: درصورت تماس دست كودكان با آب یا ماهی -هرچندسالم- باید فوری دست و صورت كودك را با آب و صابون شست و از دستمالی كردن چشم، دهان و صورت خودداری كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha