یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 256949

تزریق ژل لب برای زیبایی لب‌ها عملی است که این روزها بسیار شایع شده است . امروزه کارهای متعددی برای افزایش حجم بافتی و از بین بردن یا کاهش چین‌های سطحی و عمقی صورت انجام می‌گیرد.

حقایقی ناگفته در مورد تزریق ژل لب!

سلامت نیوز: تزریق ژل لب برای زیبایی لب‌ها عملی است که این روزها بسیار شایع شده است . امروزه کارهای متعددی برای افزایش حجم بافتی و از بین بردن یا کاهش چین‌های سطحی و عمقی صورت انجام می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، تزریق ژل لب درهمه جا دیده می شود و اینطور که به نظر می رسد قرار نیست به زودی جایی برود. این نوع عمل سرپایی که توسط یک جراح پلاستیک انجام می شود درحال رایج تر شدن است، اما به این معنا نیست که خطری هم ندارد. از کبودی موقت تا خون مردگی های دائمی، مسائل بیشتری درمورد تزریق ژل لب وجود دارند که به چشم نمی آیند. قبل از اینکه برای داشتن لب های بزرگ و چروک اقدام کنید، مطمئن شوید که تمام حقایق را می دانید.


می تواند باعث آسیب دیدگی بافت ها شود

هر زمان که یک ماده ی بیگانه را وارد بدن خود کنید، خطرات زیادی در پس آن وجود دارد. تزریق برای لب ها می تواند حتی باعث آسیب دیدگی بافت های لب و مرگ آن ها شود.

بزرگترین خطر برای هرنوع تزریق پرکننده ای، مردگی بافت است؛ یعنی این که پرکننده داخل یک رگ خونی تزریق شده و باعث مرگ بافت می شود. متخصصین می گویند این یک عارضه ی بسیار نادر است، اما می تواند رخ دهد. برای همین خیلی مهم است که یک متخصص ماهر و به خوبی آموزش دیده را برای انجام این درمان زیبایی پیدا کنید.

اگر حاضرید تا اولین تزریق ژل لب خود را امتحان کنید، مطمئن شوید که یک پزشک با تجربه را پیدا می کنید و درمورد تمام عوارض جانبی ممکن سوال می کنید.


 بسیاری از عوارض جانبی، موقتی اند

خوشبختانه بسیاری از عواض جانبی ممکن در تزریق ژل لب موقتی و ملایم هستند. دیگر خطرات رایج شامل کبودی، تورم و برآمدگی می شود، اما این ها موقتی هستند و معمولاً فقط برای چند روز باقی می مانند. به عقیده ی پزشکان بایستی به یاد داشته باشید که تا چند روز بعد از عمل تصویر واضحی از نتیجه نخواهید داشت.


 آنها شش تا نه ماه دوام دارند

ممکن است موضوع ساده ای به نظر برسد، اما برخلاف تصور اغلب مردم که فکر می کنند تأثیر تزریق ژل لب دائمی است، در حقیقت کمتر از یکسال باقی می ماند. اکثر پرکننده های لب بسته به حرکات مکرر لب شش تا نه ماه باقی می مانند و البته پرکننده های جدیدتری هم وجود دارند که تا یک سال ماندگاری دارند. از پزشک خود درمورد گزینه هایی که برای انتخاب دارید و اینکه هرکدام چقدر ماندگاری دارند سوال کنید. به این دلیل که ما از لب های خود در تمام طول روز برای حرف زدن، خوردن و نوشیدن استفاده می کنیم، اکثر پرکننده ها دائمی نیستند.


 ممکن است به خاطرحساسیت واکنش نشان دهید

درست مانند هرنوع عمل پزشکی دیگری، ممکن است که به خاطر حساسیت، به تزریق ژل لب واکنش نشان دهید. این اتفاق نادراست، اما لازم است که درنظر گرفته شود.

 عوارض جانبی بیشتری می توانند درقالب کبودی یا تورم، توده یا برآمدگی های درازمدت درقسمت تزریق شده، عفونت، عدم تقارن لب ها، واکنش به خاطر حساسیت به محصول و بیشتر شدن تورم به وجود آمده یا خارش و حتی ایجاد زخم یا اسکار و پوسته پوسته شدن لب ها رخ دهند. قبل از اینکه زیر بار هرنوع عملی بروید، با پزشک خود درمورد این واکنش های جدی تر و اینکه اگر حساسیتی داشتید، چه درمانی شامل آن می شود، صحبت کنید.


محصولات غیرمجازی وجود دارند که باید از آنها دوری کنید

دلیل دیگر برای مراجعه کردن به یک جراح پلاستیک با مدرک تخصصی این است که آنها از با کیفیت ترین ترکیبات استفاده خواهند کرد. پرکننده ای که از آن استفاده می کنید مهم است، بنابراین درمورد مناسبترین گزینه برای شما و لب شما صحبت کنید. تنها محصولاتی که باید در لب ها تزریق شوند مواد مورد تایید FDA می باشند که حاوی هیالورونیک اسید هستند. هرنوع محصول دیگری ریسک زیادی را در به وجود آمدن برآمدگی های برگشت ناپذیر دارد. حتی اگرهم تعداد زیادی از آن محصولات باشند که  یک برآمدگی به آن شکل به وجود آورده باشند، درصورتی که هیالورونیک اسید به لب ها تزریق شده باشد، لب شما می تواند با آنزیم های خنثی ساز اسید هیالورونیک از قبل محافظت شود.

 فکر کردن به این که هر متخصصی می تواند خطر کند و پرکننده ای را که مورد تایید FDA نیست به لب های شما تزریق کند دیوانه کننده است، اما این اتفاق رخ می دهد. همچنین از وجود محصولاتی با عوارض جانبی وحشتناک در بازار سیاه که به طورغیر قانونی استفاده می شوند مطلع باشید. درخواست کنید تا یک کپی از سری ساخت و تاریخ انقضا داشته باشید و به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. سعی نکنید تا برای صورت خود چانه بزنید.


 سن مهم است

هرچه پیرتر می شویم، پوست ما هم پیرتر می شود؛ برای همین ضروری است که وقتی پزشک ما برای تزریق ژل لب برنامه ریزی می کند سن را هم در نظر بگیرد. هنگام درمان لب ها، موارد زیادی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند، مواردی مانند خطوط و چین و چروک های اطراف دهان، خط دور لب و حجم ذاتی خود لب ها. بسیاری از بیماران جوان تر به دنبال زیاد کردن حجم لب های خود هستند، درحالیکه ساختار و خط دور لب آنها درحال حاضر هم به خوبی مشخص است. درمیان خانم های مسن تر، اکثر اوقات مشکل این است که خط دور لب دیگر مشخص نیست و بسیاری از خانم ها از اینکه رژلب از روی لب شان به روی پوست می رود شاکی هستند.

 درمورد دلایل خاص خود، برای اینکه خواستار تزریق ژل لب هستید با دکتر خود صحبت کنید. این کار به برنامه ریزی کردن و اینکه چه نوع پرکننده ای و چقدر از آن استفاده شود کمک خواهد کرد.


 گزینه های کم خطر

اگر به داشتن لب های بزرگ علاقه مند هستید، اما از ملاقات با پزشک و عوارض جانبی احتمالی آن می گریزید، گزینه های جایگزینی وجود دارد که می توانید در ابتدا آن ها را امتحان کنید. می توانید با استفاده از گزینه های کم خطر مانند خط لب، رژلب، مرطوب کننده های لب مانند چرب لب، اسید هیالورونیک های موضعی یا حتی رژهای حجم دهنده ی جنجال برانگیز به طور موقت لب های خود را حجیم تر نشان دهید.

اغلب پزشکان با امتحان کردن این گزینه ها موافق هستند و می گویند رژ های حجم دهنده، خط لب و رژ لب گزینه های کم خطر تری هستند.

 درمان های موضعی دیگر نیز لب را برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می کند. یک گزینه ی دیگر استعمال کرم یا لوسیون های موضعی در نواحی دور لب است تا کلاژن سازی لب را تحریک کنید. اما فرآیند آن کمی کند است.


 برای افزایش اعتماد به نفس روی آن حساب نکنید

در این جا باید اشاره کنیم که اکثر افراد در این کار زیاده روی می کنند. جراحی پلاستیک یا محصولات زیبایی در جهت افزایش زیبایی طبیعی شما به کار می رود، نه برای تغییر ظاهر یا اعتماد به نفس شما.

 بسیاری از  پزشکان معتقدند اکثر مردم می توانند از ژل های پر کننده ی لب استفاده کنند اما برای همه مناسب نیست. باید در نظر داشته باشید که ژل لب به تدریج ظاهر شما را تغییر می دهد. بنابراین تا زمانی که خواهان تغییر نیستید نباید به این کار دست بزنید. به خاطر خودتان این کار را انجام دهید، نه برای خوشحالی یک فرد دیگر یا عکس های زیباتر. از ژل لب برای زیبایی یا جذابیت بیشتر استفاده نکنید چراکه این تغییر، تغییری جزئی خواهد بود. اگر واقعا خواهان آن هستید این کار را انجام دهید، اما قبل از آن به یاد داشته باشید که همیشه خود را دوست بدارید.


مشکلات دائمی در کمین اند

خوشبختانه می توان از بسیاری از عوارض تزریق ژل لب جلوگیری کرد. جراحان پلاستیک می گویند یکی از شایع ترین عوارض جانبی، تزریق بیش از حد چربی است. این کار ظاهری مصنوعی به شما می بخشد که کمتر کسی طرفدار آن است. ژل های هیالورونیک اسید مانند یوردم  و رستالین به وسیله ی آنزیمی به نام هیالورودیناز حل می شود. بنابراین این به یک مشکل دائمی تبدیل نخواهد شد.

 در ادامه باید گفت که ژل های پرکننده ی استاندارد بین ۶ تا ۹ ماه دوام می آورند، اما گزینه های دائمی دیگری نیز وجود دارد. با این وجود این گزینه های دائمی عوارض جانبی به همراه دارد. بسیاری از پزشکان می گویند پرکننده های دائمی مانند سیلیکون می تواند آسیب های دائمی به لب ها برساند. حتی اگر از مقدار مناسبی از سیلیکون استفاده کنید بدن می تواند ملتهب شده و لب را برای همیشه از بین ببرد. تزریق نیز خطرات اندکی دارد.


 همیشه به یک جراح پلاستیک معتبر مراجعه کنید

همانطور که گفته شد، حتی اگر عوارض جانبی این کار کم باشد، هنوز هم احتمال آن وجود دارد. به همین دلیل همیشه به جراح پلاستیک معتبر مراجعه کنید. هنگامی که موضوع به صورت شما مربوط است، مسائل ایمنی را جدی بگیرید.

 جراحان پلاستیک توصیه می کنند رایج ترین خطر احتمالی عدم رضایت فرد از تزریق است، بنابراین بهتر است به یک متخصص با تجربه مانند جراح پلاستیک رجوع کنید. هر نتیجه ای از قبیل برآمدگی، توده یا ناهماهنگی، منجر به نارضایتی مشتری می شود. ممکن است جای تزریق برای یکی دو روز کبود شود، اما پس از آن کاهش خواهد یافت. احتمال بسیار کمی وجود دارد که مشتری نسبت یه اسید هیالورونیک حساسیت داشته باشد، در این گونه موارد جراح پلاستیک این قابلیت را دارد که ژل را تخلیه کند. این آلرژی یکی دیگر از دلایلی است که فرد باید برای آن به دکتر پوست یا جراح زیبایی رجوع کند. اگرچه تزریق ژل لب لب کار ساده ای به نظر می رسد، با این وجود شما همچنان یک عنصر خارجی را به بدن خود تزریق می کنید. بنابراین به یک پزشک معتمد رجوع کنید.


دو روز مرخصی بگیرید

اولین تزریق را برای آخر هفته تنظیم کنید یا به مدت دو روز از محل کار خود مرخصی بگیرید. در غیر این صورت تا زمانی که تورم کاهش یابد، باید با ظاهر خود کنار بیایید.

 متخصصین پوست می گویند تزریق ژل لب در مطب و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. ورمی جزئی از آن حاصل می شود که بعد از یکی دو روز کاهش خواهد یافت. اگر اولین بار است که تزریق انجام می دهید، در تقویم خود یکی دو روز برای این کار زمان بگذارید.


 سلامت دهان را در نظر بگیرید

قبل از انجام تزریق اطمینان حاصل کنید که دهان شما به اندازه ی کافی برای انجام این کار سالم است. کمی در مورد مشکلاتی که قبلا با دهان و دندان های خود داشته اید بیندیشید و سپس برای قرار ملاقات با پزشک وقت بگیرید.

 به گفته ی پزشکان اگر سابقه ی آفت دهان دارید باید قبل از تزریق از داروهای ضد ویروس استفاده کنید. ممکن است بعد از تزریق دچار کبودی یا تورم بشوید اما این عوارض یکی دو روز بعد فروکش خواهد کرد. اگر کبودی گسترش یابد بهبود آن تا دو هفته به طول می انجامد، اما معمولا رژلب های کم رنگ کبودی را می پوشاند. استفاده از محصولات مربوط به دندان تا دو هفته بعد از تزریق پیشنهاد نمی شود. اگر در مورد سلامت دهان خود نگران هستید با پزشک خود در این باره مشورت کنید.


  این کار برای همه مناسب نخواهد بود

اگرچه تزریق ژل لب نسبتا امن است و عوارض جانبی اندکی دارد، با این وجود برای همه مناسب نخواهد بود. پزشکان هشدار می دهند که تزریق ژل لب برای همه ی افراد مناسب نیست. این کار در لب های نازک تغییر چشمگیری به وجود می آورد، اما هرچه بیشتر تزریق کنید ظاهر لب ها غیرطبیعی تر خواهد شد. اگر کسی لب های درشتی دارد و تنها به کمی فرم دهی نیازمند است تنها میزان اندکی ژل کافی خواهد بود.

 با پزشک مربوطه در مورد سوابق پزشکی، نگرانی و امیدهای خود صحبت کنید. ابتدا به اندازه ی کافی در این مورد تحقیق کنید و ناگهانی تصمیم نگیرید. موضوع لب های شما در میان است، بنابراین تنها به بهترین ها اعتماد کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha