سلامت نیوز :مسئول ستاد مركزی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به مردم توصیه كرد: مبتلایان به فشار خون بالا هنگام سفرهای نوروزی، دستگاه فشارسنج و داروهای مصرفی خود را همراه داشته باشند.
 
طلعت قانع در گفت و گو با  ایرنا افزود: همچنین این بیماران در تعطیلات نوروزی و هنگام سفر و مهمانی نباید از مواد غذایی حاوی نمك مانند آجیل، تنقلات و مواد غذایی چرب استفاده كنند.
وی اظهار داشت:‌ مسافران نوروزی، سئوالات خود در زمینه اطلاعات دارویی و مسمویت را می توانند با كارشناسان مركز اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت با شماره تلفن 09646 به صورت شبانه روزی درمیان بگذارند.
مسئول ستاد مركزی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت خاطر نشان كرد: مردم می توانند درباره نحوه مصرف داروها، تداخل مصرف همزمان داروهای با هم و با مواد غذایی و مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، سئوالات خود را از طریق شماره تلفن یاد شده با كارشناسان بهداشتی مطرح كنند.
به گفته وی، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها، سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی و مسمومیت با داروها، سموم و مواد شیمیایی، گیاهان و گازهای سمی و گزیدگی نیز از دیگر موضوعاتی است كه مردم می توانند از كارشناسان بهداشتی سئوال كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha