سلامت نیوز :رییس مركز تحقیقات پزشكی قانونی با یادآوری فوت بیش از 61 درصد مصدومان تصادفات نوروز سال گذشته در محل حادثه یا هنگام انتقال به بیمارستان، از تمام مردم خواست در صورت وقوع تصادف، نهایت كمك و همكاری را در انتقال مصدومان به مراكز درمانی داشته باشند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، جابر قره داغی گفت: مردم هنگام وقوع تصادف برای به حداقل رساندن خسارت های ناشی از آن باید سریع و به موقع حادثه را به واحدهای امدادی جاده ها، اطلاع دهند.
وی با اشاره به تلفات 1.7 درصدی ناشی از تصادفات نوروز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از مردم خواست احتمال وقوع تصادف در ایام نوروز را جدی بگیرند و هنگام رانندگی از سرعت مجاز تجاوز نكنند.
رییس مركز تحقیقات پزشكی قانونی خاطرنشان كرد: در نوروز گذشته 44.9 درصد از افراد در اثر برخورد دو وسیله نقلیه جان خود را از دست دادند؛ از این رو رعایت دقیق‌تر قوانین رانندگی و اجتناب از سبقت غیرمجاز برای پیشگیری از وقوع تصادف، ضروری است.
قره داغی با تاكید بر اینكه 49.7 درصد افراد فوت شده نوروز گذشته بر اثر ضربه به سر جان خود را از دست دادند، یادآور شد: رانندگان هنگام رانندگی باید حتما از كمربند ایمنی استفاده كنند.
وی افزود: با توجه به اینكه 21.6 درصد كشته های رانندگی در نوروز 89 را راكبین موتورسیلكت ها تشكیل می دادند، استفاده از كلاه ایمنی در كاستن آمار تلفات جانی تصادفات موتورسیكلت سواران نقش بسزایی دارد.
قره داغی اظهار امیدواری كرد: با رعایت قوانین رانندگی از سوی هموطنان، استفاده نكردن از تلفن همراه هنگام رانندگی، پرهیز از سبقت های غیر مجاز و رعایت سرعت مطمئنه و مجاز، شاهد كاهش چشمگیر تلفات در نوروز سال آتی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha