دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 256983

حرف اول و آخر همه دندان پزشکان این است که به خوبی از دندان هایتان مراقبت کنید تا نیازی به انجام اعمال جراحی، کشیدن دندان یا استفاده از ایمپلنت و لمینت دندان نداشته باشید.

لمینت کامپوزیتی یا سرامیکی؟

سلامت نیوز:حرف اول و آخر همه دندان پزشکان این است که به خوبی از دندان هایتان مراقبت کنید تا نیازی به انجام اعمال جراحی، کشیدن دندان یا استفاده از ایمپلنت و لمینت دندان  نداشته باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،اما متاسفانه به دلیل غفلت بسیاری از ما، دندان ها دچار پوسیدگی می شود که علاوه بر مشکلات گوارشی و بوی بد دهان باعث بد شکلی دهان و دندان ها می شود به ویژه اگر پوسیدگی در دندان های جلوی دهان اتفاق بیفتد. به همین دلیل شیوه های متفاوتی با استفاده از مواد مختلف ارائه می شود تا دوباره  لبخند زیبا را به شما هدیه کند. استفاده از لمینت، شیوه رایج این روزهاست که در ادامه مطلب، توضیحات دکتر مهرداد فلاح وعلی سجودی را برای آشنایی بیشتر شما، از سایت تخصصی شان آورده ایم.
لمینت به دو دسته کامپوزیتی وسرامیکی  تقسیم می شود. کامپوزیت ونیر یا به اصطلاح لمینت کامپوزیتی یکی ازروش‌های اصلاح طرح لبخند است. کامپوزیت نوعی پوشش است که روی دندان‌های شما در یک جلسه کامل قرار می‌گیرد. به کار گیری صحیح کامپوزیت روی دندان‌های شما دقت و مهارت بسیار زیادی می‌خواهد.


مزایای لمینت کامپوزیتی
*لمینت کامپوزیتی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه ‌تر است.
*میزان تراش دندان شما در به کارگیری لمینت کامپوزیتی کمتر است.
*کاربرد کامپوزیت برای ترمیم موارد محدود است و در افراد کم سن بهتر جواب می دهد.
معایب  لمینت کامپوزیتی
*در لمینت کامپوزیتی، امکان سایش بین دندان‌ها وجود دارد.
*زیبایی و جلوه دندان‌های شما کمتر است.
* در لمینت کامپوزیتی امکان تغییر رنگ وجود دارد.
*کامپوزیت از طول عمر و دوام کمتری برخوردار است.


لمینت سرامیکی
پرسلن ونیر یا لمینت سرامیکی از جنس سرامیک ساخته شده و بر خلاف نوع کامپوزیتی، دو تا سه هفته برای تحویل نهایی دندان‌های شما زمان نیاز است. کاربرد لمینت سرامیکی بیشتر در دندان‌های بد شکل، اصلاح نامرتبی‌ها، بزرگ کردن دندان‌های ریز، به هم ریختگی، شکستگی‌های دندانی، کوتاهی و بلندی، بستن فاصله‌های بین دندانی و اصلاح رنگ دندان استفاده می شود.در لمینت سرامیکی، ابتدا از دندان‌هایتان قالب گیری می شود، بعد از آماده شدن این قالب‌ها، بیمار و دندان پزشک، رنگ مد نظر را روی دندان اعمال می کنند، پس از پایان این مراحل لمینت سرامیکی روی دندان مراجعه کننده چسبانده می‌شود.


مزایای لمینت سرامیکی
لمینت سرامیکی با این که دارای ضخامت کمتری است، از استحکام فوق‌العاده‌ای برخوردار است و به راحتی دچار آسیب و لب پریدگی نمی‌شود.به دلیل ضخامت کم لمینت سرامیکی، نما و زیبایی آن بهتر و بیشتر از لمینت کامپوزیتی است.لمینت سرامیکی از درخشندگی و شفافیت بیشتری نسبت به کامپوزیتی برخوردار است.لمینت سرامیکی به ندرت دچار سایش و تغییر رنگ می‌شود و نیازی به سرویس مداوم و مراقبت‌های ماهانه ندارد.


تفاوت دو لمینت
یکی دیگر از تفاوت‌های لمینت سرامیکی و کامپوزیتی، میزان هزینه‌های آن هاست. لمینت سرامیکی به دلیل مزایای بیشتر، گران تر است.لمینت سرامیکی  به دلیل  جنس سرامیکی اش خیلی شفاف و در عین حال مقاوم است و به هیچ عنوان، تغییر رنگ روی آن ها ایجاد نمی شود. شما هنگام صرف غذا ، قهوه، چای و مواد رنگی، هیچ نگرانی بابت تغییر رنگ دندانتان نخواهید داشت و با شفافیت خاص، به شما لبخندی زیبا می بخشد. در هر درمان زیبایی، اگر بیمار مشکل لثه یا تحلیل لثه یا نیاز به درمان ارتودنسی داشته باشد، ابتدا باید درمان های یاد شده  و سپس درمان زیبایی را انجام دهد
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha