نیازی به گفتن ندارد که تخم‌مرغ، غذایی کامل است، اما ممکن است نگرانی از بالا رفتن کلسترول خونتان، میان شما و این ماده مغذی سرشار از ویتامین D، فاصله انداخته باشد.

تخم مرغ علیه سکته

سلامت نیوز: نیازی به گفتن ندارد که تخم‌مرغ، غذایی کامل است، اما ممکن است نگرانی از بالا رفتن کلسترول خونتان، میان شما و این ماده مغذی سرشار از ویتامین D، فاصله انداخته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، با وجود حرف‌وحدیث‌هایی که در مورد کلسترول بالای تخم‌مرغ وجود دارد، محققان مصرف یک عدد از آن در هر روز را ضامن سلامت قلب می‌دانند.


به گفته پژوهشگران، تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و خوردن آن باعث تقویت، قوی و سالم شدن عضلات‌تان می‌شود و انگیزه شما را برای فعالیت بیشتر در روز افزایش می‌دهد.


بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف هر روزه تخم‌مرغ، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را تا 18درصد کاهش می‌دهد و احتمال مرگ در اثر سکته مغزی را هم پایین می‌آورد. مطالعات پژوهشگران نشان داده، مصرف‌کنندگان هر روزه تخم‌مرغ، تا 26درصد کمتر دچار سکته مغزی می‌شوند و با توجه به همین شواهد، تایید کرده‌اند که با وجود کلسترول بالای تخم‌مرغ، مصرف هر روزه‌ آن می‌تواند احتمال مرگ در اثر سکته قلبی و مغزی را کاهش دهد.


البته با وجود تاکید متخصصان تغذیه بر مصرف هر روزه تخم‌مرغ، آن‌ها در مورد سرخ‌کردن این ماده مغذی هشدار می‌دهند و می‌گویند، اگر سهم تخم‌مرغ روزانه‌تان را با چند قاشق روغن همراه کنید، حتما به جای گرفتن تاثیرات مثبت از اضافه‌کردن تخم‌مرغ به سفره‌تان، با آسیب‌های ناشی از مصرف چربی فراوان، درگیر خواهید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha