سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 25699
سلامت نیوز :با گشایش مرکز تازه تاسیس شبه واقعی آموزش و تمرین عمل جراحی مغز در بیمارستان وسترن تورنتو کانادا انتظار می‌رود بیماران تحت عمل جراحی مغز در این کشور از خدمات و مراقبت‌های بهتری برخوردار شوند.

به گزارش ایسنا، به گفته دکتر رابرت بل، رییس و مدیر اجرایی ارشد شبکه سلامت دانشگاه تورنتو، این مرکز جهشی رو به جلو در آموزش جراحی مغز و مراقبت از بیماران محسوب می‌شود كه به پزشکان امکان می‌دهد تا بر روی غده یا تومورهای مغزی شبیه سازی شده مجازی، عمل‌های جراحی پیچیده‌تر و بر اساس نیازهای ویژه هر بیمار را تمرین کنند. در واقع این فناوری راهگشا، جهش رو به جلوی مهمی در آموزش و تمرین جراحی و نیز مراقبت و ایمنی بیمار به شمار می‌آید.

شورای ملی پژوهش کانادا ایجاد كننده این فناوری، در مورد این فناوری گفت: هدف این است که خطر پیچیدگی‌ها و عوارض ناشی از جراحی را کاهش داد، زمان بهبودیابی را کوتاه‌تر كرد و سرعت استفاده از اتاق عمل جراحی را افزایش داد.

اولین مرکز شبه جراحی اعصاب کانادا در سپتامبر 2010(مهر 1389) در موسسه عصب شناسی مونترال و بیمارستان دانشگاه مک گیل گشایش یافت. کانادا در نظر دارد در مجموع هفت مرکز مشابه را در شهرهای مهم آن کشور تاسیس كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha