معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: بدون همکاری‌های بین ‌بخشی و همراهی سایر سازمان ‌هایی که عملکرد آن‌ها به نوعی با سلامت مردم مرتبط است، نمی ‌توانیم به سلامت مطلوب در جامعه دست پیدا کنیم.

توجه به نیازهای مناطق محروم در حوزه سلامت از اولویت‌های وزارت بهداشت

سلامت نیوز:معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: بدون همکاری‌های بین ‌بخشی و همراهی سایر سازمان ‌هایی که عملکرد آن‌ها به نوعی با سلامت مردم مرتبط است، نمی ‌توانیم به سلامت مطلوب در جامعه دست پیدا کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر سیدمحمدهادی ایازی درخصوص جزییات سفر به زاهدان و ایرانشهر اظهارکرد: حدود ۷۵ درصد از موضوعات مربوط به سلامت خارج از حیطه مسئولیتی مدیریت نظام سلامت است. از طرفی بسیاری از مردم درواقع در مورد مخاطرات سلامتی اطلاعی ندارند و نمی‌دانند چگونه رفتار کنند تا آسیب جدی به سلامتی آنان وارد نشود. لازمه این امر ارتقای سواد سلامت و تغییر سبک زندگی مردم است.

وی افزود: قطعا بدون همکاری‌های بین ‌بخشی و همراهی سایر سازمان ‌هایی که عملکرد آن‌ها به نوعی با سلامت مردم مرتبط است نمی ‌توان به سلامت مطلوب در جامعه دست یافت.

ایازی به تشریح جزییات سفر به استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: به طورکلی استان سیستان و بلوچستان با محرومیت‌های عمده‌ای در زمینه‌های مختلف روبرو است. به همین دلیل اولین سرای سمن‌های سلامت را در این شهرستان افتتاح کردیم و مورد بهره برداری قرار دادیم.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد دیگری در این استان حضور پیدا کرده‌اند و در حال پایش و شناسایی بیماران در این منطقه هستند تا بتوانند در تامین نیازهای این بیماران اقدامات موردنیاز را انجام دهند. دراین راستا، انجمن حمایت از بیماران کلیوی درصدد عملیاتی کردن برنامه‌های حمایتی خود در این منطقه است.  با حمایت انجمن ام اس نیز یک مرکز توانبخشی در ایرانشهر راه‌اندازی شده است. این مرکز مجهزترین مرکز توانبخشی در استان سیستان ‌و ‌بلوچستان است و به دلیل اهمیت خدمات توانبخشی به بیماران نیازمند جنوب استان افتتاح و راه‌اندازی شد. همچنین با مساعدت و حمایت انجمن صرع، تجهیزات مورد نیاز این بیماری در این شهرستان مستقر شده است.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه توجه به نیازهای سلامتی مردم در مناطق محروم و کمتربرخوردار از اولویت‌های وزارت بهداشت است، تصریح کرد: با توجه به محرومیت منطقه و اقداماتی که تاکنون توسط وزارت بهداشت صورت گرفته است، به نظر می‌رسد این منطقه به امکانات و توجه بیشتری نیاز داشته باشد. امیدوارم با جلسه‌ای که با رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر داشتیم، بتوانیم محلی را به صورت ثابت برای استقرار سمن‌های سلامت خریداری یا احداث کنیم تا به طوردائم با حضور در محل به‌طور مستقیم به نیازهای بیماران و خانواده‌های آن‌ها رسیدگی شود.

وی گفت: افتتاح سرای سمن‌های سلامت شهر زاهدان، افتتاح همزمان ۳۷ کانون سلامت در شهر زاهدان، بهره‌برداری از کانون سلامت هدی در حاشیه شهر زاهدان، بازدید از موسسه محکم (موسسه حمایت از کودکان نقص عضو مادرزادی)، افتتاح کانون سلامت مسجد مکی، تشکیل جلسه با فرمانداران و سران طوایف جنوب بلوچستان، افتتاح سرای سمن‌های شهرستان ایرانشهر، بازدید از سرای سمن‌های استقرار یافته در ایرانشهر (تالاسمی، هموفیلی، ام اس، صرع کودکان، نقص عضو مادرزادی)، بازدید از کانون سلامت محله کارگر، حضور در جلسه مجمع سلامت شهرستان ایرانشهر و آغاز عملیات ساخت همراه سرای جنب بیمارستان ایران در ایرانشهر از جمله برنامه‌های سفر به شهرهای زاهدان و ایرانشهر است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha