سلامت نیوز : تعدادی از نمایندگان مجلس در ارزیابی خود از عملكرد یكساله وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، اعلام كردند: وزارت رفاه در سال همت مضاعف، كار مضاعف با اجرای طرح های بزرگ جایگاه خود را در دولت بسیار تقویت كرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره كل روابط عمومی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، سال 1389 را می‌توان پرمشغله ترین سال فعالیت وزارت رفاه و تأمین اجتماعی برشمرد و این وزارتخانه علاوه بر كارهای قابل توجه‌ای از قبیل پرداخت مطالبات معوق بازنشستگان،‌پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و مراكز بهداشتی، نهضت مسكن سازی معلولان زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی و بیمه اقشار خاص به عنوان یكی از متولیان اصلی طرح ملی هدفمندی یارانه‌ها نقش فعالی را در اجرای این قانون ایفا كرد؛ تعدادی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگوهایی به بررسی عملكرد یكساله وزارت رفاه از جهات گوناگون پرداخته‌اند.

* وزارت رفاه و تأمین اجتماعی اجرای هدفمندی یارانه‌ها را خوب مدیریت كرد

مخبر كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عملكرد وزیر رفاه و تامین اجتماعی در اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها را خوب و موفق ارزیابی كرد.

كاظم جلالی مخبر كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ارزیابی خود از عملكرد وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با بیان این كه محصولی به جزو وزرای خوب و موفق دولت دهم است، اخلاق، تواضع، فروتنی، دلسوزی و توانمندی را از جمله خصایص شخصیتی وی برشمرد.

وی افزود: آقای محصولی به خاطر داشتن ویژگی‌های فوق، در مسئولیت های مختلفی كه تاكنون در دولت داشته موفق بوده است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس همچنین عملكرد محصولی در اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را خوب و موفق ارزیابی كرد.

به گفته وی، وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با آمدن محصولی جایگاه مهمتری پیدا كرده و او توانسته مجموعه تحت مدیریتش را كه یك وزارتخانه بزرگ اقتصادی و اجتماعی است به خوبی سر و سامان دهد.

كاظم جلالی، آمادگی مجلس را برای كمك هرچه بیشتر به وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در پیشبرد برنامه ها و طرح های در دست اجرا اعلام كرد.

* ارتقاء‌ جایگاه وزارت رفاه زمینه ساز اجرای نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی است

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط وزارت رفاه و تأمین عملكرد این وزارتخانه را در سال جاری مثبت ارزیابی كرد.

سید جواد زمانی با اشاره به اصل 29 قانون اساسی كه برخورداری از تأمین اجتماعی را حقی همگانی می داند اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها را گامی مهم در جهت اجرایی شدن این اصل دانست.

وی با بیان اینكه برخورداری آحاد جامعه از بیمه همگانی یك حق برگردن حاكمیت و ضرورت است از تلاش‌ها و اقدامات وزارت رفاه و تامین اجتماعی درتحت پوشش قرار دادن بیمه اجتماعی صنوف و اقشار آسیب پذیر قدردانی كرد .

نمانده مردم كنگاور با اشاره به تجربه موفق كشورهای پیشرفته در اجرای نظام ارجاع و پزشك خانواده بر اجرای دقیق این طرح تاكید كرد و افزود: تجربه نشان داد كه اجرای دقیق این طرح می تواند نقش مهمی در رشد سلامت جامعه داشته باشد امیدوارم با همكاری مستمر بین وزارتخانه ای بهداشت و رفاه و تأمین اجتماعی این طرح به نحو احسن اجرا شود تا ما شاهد ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه باشیم.

وی بیمه اجتماعی كارگران ساختمانی را از جمله اقدامات خوب وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در بیمه اقشار آسیب پذیر خواند و اظهار داشت: بسیاری از كارگران ساختمانی به دلیل ماهیت كارشان در پرداخت حق بیمه دچار مشكل بودند كه در حال حاضر با كمك دولت و برنامه ریزی خوب وزارت رفاه و تامین اجتماعی بخشی از حق بیمه آنان به صورت یارانه پرداخت می‌شود.

زمانی بر اجرای دقیق قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی تأكید و ابراز امیدواری كرد در سال‌های آتی با برنامه ریزی دقیق وزارت رفاه و تامین اجتماعی و حمایت نمایندگان مجلس ما شاهد رشد نظام تامین اجتماعی و رفاه عمومی در جامعه باشیم.

*وزارت رفاه سر و سامان خوبی پیدا كرده است

عضو كمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت رفاه و تأمین اجتماعی از زمان آقای محصولی سروسامان خوبی پیدا كرده است.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در خصوص عملكرد وزارت رفاه و تامین اجتماعی در یك سال اخیر، اقدامات این وزارتخانه در حوزه بیمه‌ای، پرداخت معوقات بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و معوقات بازنشستگان را قابل تقدیر فراوان دانست.

وی از وزیر رفاه و تأمین اجتماعی به عنوان یكی از وزرای موفق دولت دهم یاد كرد.

به اعتقاد این عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزارت رفاه و تامین اجتماعی از زمان حضور محصولی در رأس این وزارتخانه سروسامان پیدا كرده و منشاء خدمات قابل توجهی به مردم بوده است.

قاضی زاده هاشمی همچنین تأكید كرد: انتظار ما از وزارتخانه های رفاه و تامین اجتماعی و بهداشت و درمان، همچون گذشته همكاری مستمر برای كاستن از مشكلات مردم در مدیریت سلامت جامعه است.

نماینده مردم مشهد در مجلس تأكید كرد: در راستای حل مشكلات و كاهش معضلات مردم،از این وزارتخانه حمایت بیش از پیش خواهیم كرد.

* وزارت رفاه در سال همت و كار مضاعف یك از پركارترین وزارتخانه های دولت بود

عضو كمیسیون بهداشت مجلس گفت: وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در سال همت مضاعف و كار مضاعف یكی از پركار ترین وزارتخانه ها بود و با توجه به مسوولیت های قبلی و مسؤولیت جدید هدفمندی یارانه‌ها خیلی خوب توانست همه كارها را مدیریت و هدایت كند.

اكبر رنجبر زاده عضو كمیسیون بهداشت مجلس در مورد عملكرد این وزارتخانه در یك سال گذشته افزود: وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با توجه به حجم بالای كار دقت خیلی خوبی در امور داشته است.

وی تصریح كرد: این وزارتخانه در حوزه های تأمین اجتماعی و حوزه رفاه شامل بهزیستی و خدمات درمانی نسبت به گذشته عملكرد خوبی داشته است.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت تأكید كرد: حجم كار وزارت رفاه چندین برابر شده اما با این حال سرعت و دقت عمل در همه كارها مشهود است و رضایتمندی مردم گواه این مساله است.

عضو كمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت رفاه باید در آینده به سمت تجمیع بیمه ها حركت كند و تشكیل سازمان بیمه ایرانیان یك اقدام بزرگ و مهم در حوزه سلامت است كه باید انجام شود.

رنجبرزاده الكترونیكی كردن پرونده بیماران را یكی از مواردی دانست كه باید با پیگیری های وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در آینده انجام شود.
وی در خاتمه خاطرنشان كرد: در بخش هدفمندی یارانه ها اقدامات خوبی انجام شده و باید با آینده نگری و كار كارشناسی به سمت هدفمندی تامین اجتماعی حركت كرد و در این زمینه باید دقت عمل بالایی داشت.

* وزارت رفاه نمادی از كار مضاعف و همت مضاعف را به نمایش گذاشت

نماینده مردم بویراحمد در خانه ملت گفت: وزارت رفاه و تامین اجتماعی تاكنون عملكرد بسیار خوبی داشته است و در بحث اجرای هدفمند كردن یارانه ها نمادی از كار مضاعف و همت مضاعف را به نمایش گذاشت .

ستار هدایتخواه با تأكید براین مطلب، عملكرد وزارت رفاه و تامین اجتماعی طی یك سال اخیر را مثبت خواند و اظهار كرد: وزارتخانه همواره پاسخگوی مطالبات جامعه هدف خود یعنی اقشار آسیب پذیر بوده است.

وی با اشاره به عملكرد خوب وزارت رفاه در همه بخش های مختلف، تصریح كرد: از وزیر رفاه و تامین اجتماعی و سازمان های زیرمجموعه كه توانسته اند رضایت مردم را جلب كنند تقدیر و تشكر می كنم.

نماینده مردم بویراحمد در خانه ملت در ادامه تصریح كرد: با توجه به این كه اقشار نیازمند و كم درآمد جامعه هدف وزارت رفاه هستند لذا مجلس باید با بازنگری در برخی قوانین و مقررات كه ممكن است مانع انجام بهتر كار شود یا خلاءهایی را بوجود بیاورد ، به این وزارتخانه كمك كند.

* وزارت رفاه در اجرای موفق هدفمندی یارانه‌ها نقش تعیین كننده داشت

یكی از نمایندگان مجلس با تأكید بر اینكه وزارت رفاه در اجرای موفق هدفمندی یارنه ها نقش تعیین كننده داشت، گفت: تلاش‌ها و اقدامات وزارت رفاه و تامین اجتماعی در تحت پوشش قرار دادن بیمه‌های اجتماعی اقشارضعیف موجب رفع دغدغه و تأمین كننده آتیه آنان شده است

سید عنایت الله هاشمی عملكرد وزارت رفاه و تامین اجتماعی را خوب توصیف كرد و ادامه داد : خوشبختانه در این دوره با پیگیری های شخص وزیر اقدامات خوبی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی صورت گرفته كه امیدوارم در سال های آتی با حمایت و همكاری مجلس و دولت شاهد ارتقای نظام رفاه و تامین اجتماعی باشیم .

وی پرداخت معوقات بازنشستگان و پیگیری مابه التفاوت قانون خدمات كشوری را از جمله اقدامات خوب وزارت رفاه و تامین اجتماعی خواند و گفت: با توجه به مراجعات متعددی كه بازنشستگان به ما داشتند كه نشان دهنده بغرنج بودن این موضوع بود ، خوشبختانه با پیگیری های خوب وزارت رفاه و تامین اجتماعی این مهم به تحقق پیوست و رضایت خاطر بازنشستگان فراهم شد.

هاشمی نقش وزارت رفاه و تامین اجتماعی را در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها نقشی كلیدی دانست و اظهار داشت: دریافت شماره حساب بیش از 86 درصد سرپرستان خانوار و پرداخت نقدی یارانه ها گام مهم این وزارتخانه در جهت اجرای هر چه بهتر این قانون بود

نمانده مردم سپیدان با بیان اینكه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی متولی اصلی حوزه رفاه در كشور است از اقدامات و عملكرد خوب این وزارتخانه در حوزه های بیمه ای و حمایتی قدردانی كرد.

*تلاش های وزارت رفاه در یكسال اخیر موجب امیدواری مردم و مسئولان شده است

اسماعیل كوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در زمینه پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان، مسكن معلولان، بیمه ایرانیان، اجرای طرح پزشك خانواده، بیمه‌های اجتماعی اصناف، اجرای طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها و برخی موارد دیگر در كشور گفت: مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته در زمان مسئولیت آقای محصولی در این حوزه‌ها بیانگر ارتقاء جایگاه وزارت رفاه و تامین اجتماعی در دولت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با موفق خواندن عملكرد وزارت رفاه در اجرای طرح هدفمند‌سازی یارانه ها، آمادگی مجلس‌ برای كمك به پیشبرد طرح‌های این وزارتخانه را اعلام كرد.

وی اظهار داشت: البته برای خدمت به مردم به خصوص اقشار مستضعف نباید به وضع موجود راضی بود و از همه توان در جهت بهبود و ارتقای معیشت و زندگی آنان بهره گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس ‌تأكید كرد: با شناختی كه از شخص وزیر رفاه و تأمین اجتماعی دارم، دولت با استفاده از ظرفیت بالای آقای محصولی می تواند كارهای بزرگ‌تری را نیز انجام دهد و مجلس برای اجرای طرح‌های این وزارتخانه، آمادگی دارد.

وی با بیان اینكه تقویت جایگاه وزارت رفاه می تواند به اجرای نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی كمك موثری كند،اظهار داشت: اقدامات انجام شده در وزارت رفاه باعث امیدواری مسئولان شده و بارقه امیدی در بازنشستگان ایجاد كرده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha