پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم که برای نخستین‌بار در کشور تشکیل و اکنون در دانشگاه علم و فرهنگ مستقر شده است، از فعالان صنعت گردشگری و هنرمندان و فعالان فرهنگی دعوت کرد، ایده‌های نوین و خلاقانه خود را در اختیار این پارک قرار دهند تا در صورت تصویب، سرمایه‌گذار برای اجرایی‌شدن ایده‌های خلاق، به آنها معرفی شود.

سلامت نیوز:پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم که برای نخستین‌بار در کشور تشکیل و اکنون در دانشگاه علم و فرهنگ مستقر شده است، از فعالان صنعت گردشگری و هنرمندان و فعالان فرهنگی دعوت کرد، ایده‌های نوین و خلاقانه خود را در اختیار این پارک قرار دهند تا در صورت تصویب، سرمایه‌گذار برای اجرایی‌شدن ایده‌های خلاق، به آنها معرفی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ،این نخستین‌بار است که در ایران پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی با مجوز دولت راه افتاده و قرار است گستره فعالیت‌های این پارک به سراسر کشور کشیده شود.

رویکرد جدید در صنعت گردشگری
محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع‌فرهنگی درخصوص اقدام جدید این پارک در عملیاتی کردن ایده‌های نوین و خلاقانه در بخش‌های فرهنگی به‌ویژه در صنعت گردشگری به همشهری گفت که حوزه فرهنگ گردش مالی زیادی در جهان دارد اما این اتفاق در ایران رخ نداده است و به‌رغم آنکه ظرفیت‌های فرهنگی و غنای تاریخی و منابع لایزال فرهنگی در ایران بالاست اما درآمدهای این بخش‌ها بسیار کم است.
او تصریح کرد: بر همین اساس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی راه‌اندازی شده تا صنعت فرهنگ در ایران شکل بگیرد و علاوه بر حمایت از ایده‌های نوین در صنایع فرهنگی، صنعت گردشگری نیز مورد توجه است. یکی از فعالیت‌های این پارک به حمایت و بررسی ایده‌های خلاق در صنعت گردشگری اختصاص یافته است و افرادی که ایده‌هایشان در بخش فرهنگ و گردشگری مورد تأیید کارشناسان پارک قرار گیرد، علاوه بر طی یک دوره آموزشی در پارک ملی علوم و فناوری به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند تا ایده‌هایشان عملیاتی و ایده‌های خلاق تبدیل به صنعت شود.


خوشخو، مسئولیت دیگر پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی را حمایت از استارتاپ‌های فرهنگی و هنری خواند و درخصوص حمایت‌های این پارک از بخش گردشگری کشور افزود: از آنجا که فعالیت‌های این پارک در فضای ملی کشور نقش دارد، جایزه تعالی صنعت گردشگری نیز توسط این پارک به متقاضیان بخش‌های مختلف گردشگری کشور اعم از هتل‌ها، رستوران‌ها، تاسیسات گردشگری و... پس از بررسی و حضور دو ماهه کارشناسان پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم در مؤسسات گردشگری کشور به مؤسسات برتر که نقش زیادی در تعالی صنعت گردشگری ایران دارند اهدا خواهد شد.

گام دوم؛ تعالی صنعت گردشگری
رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی با تأکید بر اینکه اسفندماه سال جاری جایزه تعالی صنعت گردشگری کشور با همکاری سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به برترین‌های صنعت گردشگری ایران اهدا می‌شود، در پاسخ به این پرسش همشهری که چه شاخص‌هایی برای اهدای جایزه تعالی صنعت گردشگری در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم درنظر گرفته می‌شود و آیا این پارک از 2 بخش صنایع‌دستی و میراث فرهنگی نیز حمایت می‌کند؟ گفت: رؤسای کمیسیون‌های مختلف در حوزه‌های سه‌گانه فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم حضور دارند و رئیس کمیسیون صنایع‌دستی این پارک نیز بهمن نامور مطلق، معاون سابق صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی است که پس از بررسی ایده‌های نوین و همچنین ارزیابی فعالیت مؤسسات گردشگری در اعطای جایزه تعالی نه‌تنها از حوزه صنایع‌دستی حمایت خواهد شد که نخستین جایزه تعالی صنعت گردشگری نیز به مؤسسات برتر گردشگری کشور اعطا می‌شود.
به گفته محمدحسین ایمانی خوشخو، پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی حامی ایده‌های خلاقانه است و بنابراین اگر فردی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی نیز ایده‌های نوین و خلاقانه داشت که نیازمند اجرایی شدن آنها بود حتما از این افراد برای عملیاتی شدن ایده‌هایشان حمایت می‌شود.


تیم‌های ارزیاب در تأسیسات گردشگری مستقر می‌شوند

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در پاسخ به سؤال دیگر همشهری که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خود سالانه برترین‌های صنعت گردشگری کشور را معرفی و از آنها تقدیر می‌کند و در این شرایط چه نیازی به اعطای سالانه جایزه تعالی صنعت گردشگری احساس شده است؟ گفت: درست است که سالانه سازمان میراث‌فرهنگی از بخش‌هایی که در صنعت گردشگری کشور خوب کار کرده‌اند، تقدیر می‌کند اما جایزه تعالی صنعت گردشگری کشور چارچوب متفاوتی دارد. با این رویکرد که تیم‌های پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم براساس تقاضای مؤسسات گردشگری 2 ماه وارد بنگاه‌های گردشگری کشور می‌شوند و مؤسسات را ارزیابی می‌کنند که چه اندازه در تعالی صنعت گردشگری کشور تأثیر داشته‌اند و پس از پایان ارزیابی‌ها و گزارش نهایی کارشناسان مؤسسات برتر در تعالی صنعت گردشگری ایران معرفی می‌شوند.


این نخستین‌بار در ایران است که پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم در کشور تشکیل شده است تا مرجع حمایت مالی و سرمایه‌گذاری از هنرمندان و فعالان حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور باشد. پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم تمامی طرح‌های خلاقانه‌ای که به این پارک ارسال شود را مورد بررسی قرار می‌دهد. در مرحله بعد آنها که موفق به ورود به پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم شوند تحت آموزش‌های کاربردی برای تبدیل ایده‌هایشان به صنایع درآمدزا قرار می‌گیرند و پس از آن پارک به جست‌وجوی سرمایه‌گذارانی می‌پردازد که قادر به حمایت از ایده‌های پذیرفته شده باشند. بدین‌ترتیب صاحبان ایده که در سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه شده‌اند و ایده‌های خلاقانه‌ای دارند و نمی‌دانند چگونه آنها را به مرحله اجرا درآورند می‌توانند با حمایت پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم ایده‌های خود را تبدیل به صنعت و از سودآور بودن آنها اطمینان حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha