عضوکمیسیون اجتماعی مجلس بابیان اینکه شرکت‌های داروسازی مبالغ بالای از بیمه‌ها طلبکارند،گفت: دولت اگر اراده ای برای خدمات رسانی بهینه در حوزه درمان دارد الزامی است که منابع مالی بیمه ها را به میزان صد در صد پرداخت کند.

۹۹ درصد مواد اولیه دارو وارداتی است

سلامت نیوز:عضوکمیسیون اجتماعی مجلس  بابیان اینکه شرکت‌های داروسازی مبالغ بالای از بیمه‌ها  طلبکارند،گفت: دولت  اگر اراده ای برای خدمات رسانی  بهینه در  حوزه درمان  دارد الزامی  است که منابع مالی بیمه ها را  به میزان صد در صد پرداخت کند.

به گزارش سلامت نیوز، رسول خضری در گفت‌وگو با خانه ملت درباره  وضعیت بدهکاری  بیمه ها به شرکت‌های داروسازی،گفت: عدم تزریق اعتبارت کافی به بیمه‌ها توسط دولت مانع خدمات رسانی بهینه  بیمه‌ها در حوزه بهداشت  و درمان است.

شرکت‌های داروسازی مبالغ بالایی از بیمه‌ها طلبکارند

 نماینده  مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:شرکت‌های داروسازی مبالغ بالایی از بیمه ها طلبکارند و این درحالی است که با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت دارو نیز به مراتب افزایش یافته است.

99درصد مواد اولیه دارو به کشور وارداتی است

 خضری افزود: افزایش نرخ ارز با توجه به اینکه 99درصد مواد اولیه دارو به کشور وارداتی است، موجب شده است که قیمت تمام شده دارو  برای تولید کننده در کشورگران تمام شود بنابراین تولیدکنندگان داخلی نیز در  تولید دارو با مشکلات  اقتصادی  روبرو شده اند.

 وی  ادامه داد: قسمت عمده‌ای  از صنایع بسته بندی نیز  با ارز آزاد  از  خارج کشور وارد می‌شود بنابراین قیمت تمام شده دارو در شرکت‌های داروسازی  با این شرایط با افزایش  روبرو میشود و این درحالی است که در بحث تخصیص ارز 4200  تومانی  دولت می تواند به نحوی عمل کند که حوزه بهداشت ودرمان آسیب نبیند.

  افزایش  عملکرد بیمه ها نیازمند تخصیص  100 درصدی  منابع مالی بیمه ها  توسط دولت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  بابیان اینکه شرکت‌های داروسازی مبالغ بالای از بیمه ها  طلبکارند یادآورشد: دولت  اگر اراده ای برای خدمات رسانی  بهینه در  حوزه درمان  دارد، الزامی  است که منابع مالی بیمه ها را  به میزان صددرصد  پرداخت  کند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha