چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 25719

یک متخصص ارولوژی با بیان این که عفونتهای علامت‌دار شایع‌ترین عامل ایجاد ناباروری درزنان است که با فلج کردن مژکهای داخل لوله‌ی رحمی باعث انسداد می‌شود، گفت: اختلال در باروری، وزن کم نوزاد به هنگام تولد و زایمان زودرس از عوارض عفونت در زنان است.

سلامت نیوز : یک متخصص ارولوژی با بیان این که عفونتهای علامت‌دار شایع‌ترین عامل ایجاد ناباروری درزنان است که با فلج کردن مژکهای داخل لوله‌ی رحمی باعث انسداد می‌شود، گفت: اختلال در باروری، وزن کم نوزاد به هنگام تولد و زایمان زودرس از عوارض عفونت در زنان است.

دکتر حسن جمشیدیان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: عفونتهای کلامدیایی یا علامت دار از شخص به شخص دیگر و مادر به جنین نیز قابل انتقال است.

وی افزود: در موارد علامت‌دار حدود 7 تا 14 روز بعد از تماس جنسی در زنان علائم خود را نشان می‌دهد که به صورت ترشح واژینال با احساس سوزش در ناحیه‌ی واژن بروز می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه درصد قابل توجهی از درمان‌ها اگر به موقع انجام شود منجر به درمان کامل خواهند شد، افزود: گاهی اوقات درمان‌ها به صورت دارویی هستند که در موارد قابل توجهی مشکل با آنتی بیوتیک‌ها حل می‌شوند.

وی همچنین ادامه داد: اگر به صورت دیررس و بعد از ایجاد جای زخم و انسداد باشد درمان‌های جراحی و درمان‌های کمکی باروری می‌تواند به کار گرفته شود.

دکتر جمشیدیان با اشاره به عوارض عفونت‌ها در زنان گفت: در زنان عفونتها نقش عمده‌ای می‌تواند در ناباروری ایجاد کند و با بسته شدن لوله‌های رحمی باعث ناباروری و در مواردی نیز باعث اختلال باروری و یا به دنیا آوردن نوزادانی با وزن پایین و زایمان زودرس شوند.

این متخصص اورولوژی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است در همه موارد ناباروری که به صورت ناشناخته متظاهر می‌شوند مسئله عفونت در زنان و مردان بررسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha