چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 25720

یك متخصص تغذیه گفت: مصرف قهوه و چای در طول سفر موجب كاهش آب بدن می‌شود، باید از مصرف آن خودداری كرد و به جای آن از آب برای رفع تشنگی استفاده كرد.

سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه گفت: مصرف قهوه و چای در طول سفر موجب كاهش آب بدن می‌شود، باید از مصرف آن خودداری كرد و به جای آن از آب برای رفع تشنگی استفاده كرد.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با  فارس افزود: هنگام خرید آجیل به تازگی آن باید توجه داشت و از خرید خشكباری كه علائم كپك‌زدگی دارد باید خودداری كرد.

وی گفت: میوه‌های خشك دارای ارزش غذایی بالایی هستند.البته نحوه خشك كردن میوه‌ها بسیار اهمیت دارد. اگر میوه‌ها را در زمان طولانی و در مقابل نور زیاد آفتاب خشك شود ارزش غذایی آن كاهش پیدا می‌كند ولی بهتر است برای بهره‌مندی از ویتامین میوه‌ها آنها را تازه مصرف كرد.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: در ایام عید باید از میو‌‌ها و سبزی‌ها بیشتر استفاده كرد و از مصرف زیاد چای و قهوه خودداری كرد.

صفوی گفت: در طول سفر اگر آب سالم در دسترس نیست آب را می‌توان یك دقیقه جوشاند و سپس استفاده كرد.

وی اضافه كرد: از مصرف سوسیس و كالباس باید اجتناب كرد. غذای مصرفی باید كاملاً پخته شده باشد. برخی از خانواده‌ها غذاها را نیم‌پز می‌كنند و با خود به سفر می‌برند كه در طول سفر آن را پخته و مصرف كنند. این كار بسیار غلط است به دلیل اینكه نیم‌پز كردن غذاها موجب تكثیر بیشتر باكتری‌ها می‌شود كه می‌تواند مصرف این غذاها موجب مسمومیت، تهوع و اسهال شوند و از خوردن سبزی‌ها در طول سفر به صورت خام باید خودداری كرد مگر اینكه با محلول ضدعفونی كننده كاملاً شسته شود. در رستورانها از غذایی سس‌دار و چرب باید اجتناب كرد به دلیل اینكه ممكن است موجب بروز مشكلات گوارشی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha