سلامت نیوز :رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت از درج تصویر جدید بهداشتی روی پاكت‌های سیگار از ابتدای سال آینده خبر داد.

دكتر كاظم ندافی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس ماده 5 قانون جامع كنترل دخانیات، تصویرهای بهداشتی باید روی پاكت‌های سیگار درج شوند. در این زمینه سه تصویر جدید با همكاری شركت دخانیات و سایر اعضای كمیته ویژه تصاویر بهداشتی روی پاكت‌های سیگار تهیه شده است و به شركت دخانیات ارسال شده است.

وی افزود: بر این اساس شركت دخانیات موظف است ابتدای سال آینده این تصاویر را تغییر دهد و یكی از تصاویر ارسال شده را بر روی پاكت‌های سیگار درج كند. این تصویر می‌تواند تا دو سال ادامه داشته باشد و شش ماه نیز زمان در نظر گرفته شده كه علاوه بر وجود سیگارها با تصاویر بهداشتی جدید، سیگارهای با تصاویر بهداشتی قدیمی به فروش برسند.

ندافی گفت: در اقدام شركت دخانیات در درج تصاویر بهداشتی مقداری كندی مشاهده می‌شود. وزارت بهداشت در جلسات و مكاتبات مختلف تذكرات لازم را داده است و امیدواریم شركت دخانیات به این موضوع توجه كند و وظایف قانونی خود را انجام دهد. این در حالی است كه بر اساس قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانیات، تصاویر بهداشتی باید حداقل 50 درصد پشت پاكت سیگار را پوشش داده و به تناوب تغییر كنند.


وی در پایان گفت: در مجموع بخشی از اقدامات مربوط به درج تصاویر بهداشتی جدید كه با وزارت بهداشت بوده، انجام شده و منتظریم شركت دخانیات بر اساس قانون این كار را انجام دهد. درج هشدارهای بهداشتی روی پاكت‌های سیگار قانون است و نمی‌شود این كار معطل بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha