چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 25727
سلامت نیوز :رئیس انجمن متخصصان داخلی گفت: 10 درصد مسافران نوروزی سروكارشان به پزشك می‌افتد كه بیشترین بیماری‌ها در این مدت اسهال، استفراغ و مسمومیت است.

ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با فارس در خصوص تغذیه در مسافرت ایام نوروز اظهار داشت: در طول مسافرت و در خود مسافرت مسافران باید نكات مهمی را از نظر تغذیه‌ای در نظر گیرند به طوری كه در طول مسافرت از مواد غذایی سالم استفاده و از آب معمولی رستوران‌ها به طور كمتر مصرف شود.

وی با بیان اینكه بهتر است مسافران آب شرب همراه خود داشته باشند، تصریح كرد: از پرخوری باید در طول راه باید پرهیز شود چرا كه متأسفانه‌ بعضی‌ها در طول راه پرخوری می‌كنند لذا به اسهال، استفراغ و ناراحتی‌های متعدد مبتلا می‌شوند.

خسرونیا تصریح كرد: در مسافرت از مصرف غذاهای آماده و ساندویچ و پیتزا كمتر استفاده كنند همچنین از غذاهای پرنمك و پرچرب استفاده نكنند تا وزن آنها پس از مسافرت متعادل بماند.

وی گفت: افراد مبتلا به فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی از غذاهای كم نمك و كم‌چربی استفاده كنند همچنین غذاهای مانده، سرخ كرده و استفاده از گوشت چرخ كرده و مانند آن باید خودداری شود.

رئیس انجمن متخصصان داخلی خاطرنشان كرد: 10 درصد مسافران ایام نوروز سر و كارشان به پزشك می‌افتد كه بیشترین آنها مبتلا به اسهال، استفراغ و مسمومیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha