با توجه به تحقیقات اخیر دانشمندان مشخص شد مانند بسیاری از مادران كه بعد از زایمان از افسردگی رنج می‌برند، برخی پدران نیز به افسردگی دچار می‌شوند.

سلامت نیوز : با توجه به تحقیقات اخیر دانشمندان مشخص شد مانند بسیاری از مادران كه بعد از زایمان از افسردگی رنج می‌برند، برخی پدران نیز به افسردگی دچار می‌شوند.

به گزارش فارس، این مطالعه كه در آن بیش از یك‌هزار و 700 پدر دارای كودكان یك ساله مورد بررسی قرار گرفتند، نشان داد كه از هر 25 پدر، یك نفر به افسردگی مبتلا شده و تعداد قابل توجهی از آنها فرزندان خود را كتك زده و گاهی حتی در موارد شدید، اقدام به خودكشی یا قتل كودكان خود كرده‌اند.

«بث مورفی» مسئول این تحقیق گفت: "بسیاری از مردم ممكن است، تصور كنند كه تنها زنان پس از تولد كودك افسرده می‌شوند اما این موضوع صحیح نیست. "

به گزارش خبرگزاری «شینهوا»، اگرچه مردان بارداری یا زایمان را تجربه نمی‌كنند اما آنها نیز به طور فزاینده‌ای درگیر این موضوع می‌شوند.

«مورفی» افزود: "علل افسردگی در مردان شامل مواردی از جمله فشارهای پدر بودن، افزایش مسئولیت، هزینه‌های كودك و تغییر در سبك زندگی به دلیل تولد كودك است همچنین تغییر رابطه مرد با همسر خود، كمبود خواب و افزایش حجم كار در خانه از دلایل دیگر بروز افسردگی در مردان به شمار می‌رود.

دكتر «گارفیلد» استادیار طب اطفال دانشگاه «نورث وسترن» آمریكا و نویسنده مقالاتی در زمینه اطفال گفت: "با توجه به افزایش صرف وقت پدران در مراقبت از كودكان از جمله بردن بچه‌ها به مطب پزشك كه به طور معمول انجام می‌شود، ضروری‌ است كه متخصصان اطفال به سلامت روان پدران نیز توجه داشته باشند. "

به گفته كارشناسان «دانشگاه میشیگان» آمریكا، همان گونه كه 77 درصد از پدران افسرده در صحبت با پزشك فرزند خود عنوان كرده‌اند، كمك گرفتن از متخصصان اطفال می‌تواند راهكار خوبی برای كاهش افسردگی باشد.

متخصصان اطفال در مقاله خود توصیه كردند كه غربالگری "افسردگی " باید در مورد پدران انجام شود و در مورد رفتارهای مخصوص والدین مانند خواندن داستان برای كودكان و آموختن نظم به آنها، راهنمایی‌های لازم صورت گیرد و در صورت لزوم تحت درمان مناسب قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha