چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 25729

با انجام یکی از گران‌ترین تحقیقات انجام شده در نوع خودش، دانشمندان متوجه شدند به تاخیر انداختن بازنشستگی، سخت‌تر کار کردن و جدی‌تر بودن کلید داشتن زندگی طولانی است.

سلامت نیوز : با انجام یکی از گران‌ترین تحقیقات انجام شده در نوع خودش، دانشمندان متوجه شدند به تاخیر انداختن بازنشستگی، سخت‌تر کار کردن و جدی‌تر بودن کلید داشتن زندگی طولانی است.
بر خلاف باور عموم مردم، شادترین افراد که دارای حس شوخ‌طبعی هستند و معمولا سعی می‌کنند نسبت به مشکلات توجه زیادی نشان ندهند به طور متوسط نسبت به دیگران زودتر می‌میرند.
به گزارش دیلی میل، مطالعات دیگر هم نشان می‌دهد بزرگسالانی که سخت‌تر کار می‌کنند و سن بازنشستگی خود را تا حد ممکن به تاخیر می‌اندازند با احتمال بیش‌تری به بالاترین سنین می‌رسند. به خصوص اگر این افراد نسبت به شغل خود تعهد داشته باشند و سعی کنند کار خود را به بهترین نحو انجام دهند طول عمر بیش‌تری خواهند داشت.
با انجام این تحقیقات که از آن با عنوان پروژه طول عمر یاده شده و از سال 1921 آغاز شده است، برای اولین بار بسیاری از باور‌ها در مورد راز داشتن طول عمر زیر سوال رفت.
در این پروژه هزار و 500 کودک 10 ساله شرکت داشتند و محققان به دنبال فهمیدن این موضوع بودند که کدام یک از این کودکان به 100 سالگی می‌رسند و عمر طولانی‌ترین نسبت به بقیه خواهند داشت.
در طول‌ ده‌ها سال آینده مرتب از این افراد سوالاتی در مورد شیوه زندگیشان و فاکتورهای گوناگون مانند الگوی کاری، عادات، سرگرمی‌ها، دوستانی که با آن ارتباط داشته و اعضای خانواده آن‌ها پرسیده شد.
اطلاعات پزشکی این افراد، چگونگی گذراندن دوره سربازی و تمام جزئیات زندگی همه این هزار و 500 نفر هر روز به دقت توسط محققان ثبت و بررسی شد. در طول 20 سال گذشته نیز تعدادی از اساتید آمریکایی تحلیل این اطلاعات را به عهده گرفتند.
دانشمندان متوجه شدند افرادی که در دوره کودکی خود شادتر بوده و حس شوخ طبعی بیش‌تری داشتند به طور متوسط کم‌تر از دیگران عمر می‌کردند.
دکتر لسلی ماریتی از دانشگاه لاسیرا در کالیفرنیا در این باره گفت: در کمال تعجب ما متوجه شدیم افرادی که احساس شادی و حس شوخ‌طبیعی کم‌تری دارند بیش‌تر عمر می‌کنند. مهم‌ترین دلیل این است که افراد جدی‌تر توجه بیش‌تری به سلامت خود داشته و بیش‌تر به داشتن زندگی سالم متعهد هستند.
یکی از یافته‌های دانشمندان این بود که افراد شاد معمولا نسبت به وضعیت سلامت خود توجه زیادی نشان نمی‌دهند و البته بیش‌تر عادات ناسالم مانند سیگار کشیدن را وارد زندگی خود می‌کنند.
دکتر هاوارد فریدمن محقق ارشد در این باره گفت: به طور کلی خوشبین بودن در مواقع بحرانی می‌تواند به انسان‌ها کمک کند. اما افرادی که مرتبا و در همه مواقع نسبت به زندگی خوش بین هستند و همواره تصور می‌کنند اوضاع بهتر می‌شود نه تنها به بهتر شدن زندگی خود کمک نمی‌کنند بلکه نسبت به آن بی‌توجهی بیش‌تری نشان می‌دهند. این عامل می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های گوناگون و بحران‌ها را در زندگی بیش‌تر کند.
آرشیو اطلاعات این پروژه که حاصل 80 سال تحقیق است هم‌چنین نشان داد افراد مذهبی نسبت به غیرمذهبی‌ها عمر طولانی‌تری دارند که یکی از مهم‌ترین دلایل آن بعد از ارتباط با خدا، افزایش مراودات اجتماعی با دیگر افرادی است که برای انجام مراسم مذهبی در زمان‌های خاص کنار یکدیگر جمع می‌شوند.
یکی دیگر از نظریه‌هایی که تا کنون در مورد عمر طولانی مطرح شده است این است که ازدواج کردن عمر را طولانی می‌کند. اما بر اساس یافته‌های به دست آمده از این تحقیقات، مشخص شد ازدواج فقط در صورت موفق بودن به افزایش طول عمر منجر می‌شود. در غیر این صورت، این ازدواج جز بیش‌تر شدن مشکلات بهره دیگری به همراه ندارد.
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha