چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 25733
سلامت نیوز : مسئول ستاد مركزی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به مردم توصیه كرد: از خوردن گیاهان و قارچ های خودرو در طول سفر به دلیل احتمال بروز مسمومیت، اجتناب كنند.
 
طلعت قانع در گفت و گو با  ایرنا افزود: از آنجا كه حیوانات هر نوع گیاه و قارچی را می خورند، این امر به معنای غیرسمی بودن گیاه و قارچ نیست؛ بنابراین مردم و مسافران باید در این زمینه، دقت لازم را داشته باشند.
وی با تاكید بر دشوار بودن تشخیص گیاهان و قارچ های سمی از انواع بی خطر آنها اضافه كرد: مسمومیت با گیاهانی مانند خرزهره، دیفن باخیا و كرچك می تواند كشنده باشد.
مسئول ستاد مركزی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: درصورت بروز مسمومیت با این گیاهان، فرد مسموم و بیمار را باید فوری به نزدیكترین مركز درمانی منتقل كرد.
قانع همچنین با اشاره به افزایش خریدها در آستانه عید نوروز به والدین تصیه كرد: كیف دستی، ساك خرید و كیسه های نایلونی را از دسترس كودكان دور كنند چراكه ممكن است داخل آنها وسایلی باشد كه توسط كودك بلعیده شود.
وی افزود: همچنین ممكن است كودك ضمن بازی آنها را روی سر خود بكشد و سبب خفگی كودك شود.
قانع به شهروندان توصیه كرد: درصورت بلعیده شدن ماده غیرخوراكی از سوی كودك با مركز اورژانس 115 یا مركز اطلاع رسانی داروهای و سموم با شماره تلفن 09646 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha