سلامت نیوز :رییس بیمارستان فارابی تهران گفت: والدین برای پیشگیری از انحراف چشم كودكان از خرید اسباب بازی های نوك تیز و برنده خودداری كنند.
 
محمود جباروند در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین اتفاقاتی كه ممكن است باعث آسیب چشمی در میان كودكان شود، بازی با اجسام نوك تیز و برنده است.
وی اظهار داشت: والدین در انتخاب اسباب بازی، دقت كافی كنند و از اسباب بازی هایی مانند تفنگ هایی كه گلوله پلاستیكی دارد، پرهیز كنند زیرا در بسیاری از موارد باعث وارد آمدن آسیب جدی به چشم و نابینایی كودكان شده است.
جباروند با بیان اینكه اسباب بازی هایی كه نور لیزری قرمز رنگ منتشر می كند، باعث آسیب دیدن ناحیه شبكه مركزی چشم كودكان می شود، اظهار داشت: چشم انسان یك لایه اشكی دارد كه نقش مهمی در كمی و كیفی بینایی دارد و چنانچه در لایه خشك چشم اختلال ایجاد شود، بینایی فرد كاهش می یابد.
وی درباره استفاده طولانی از لوازم آرایشی، گفت: زنان به هیچ عنوان با آرایش نخوابند زیرا باعث التهاب غدد مجاری چربی چشم می شود.
رییس بیمارستان فارابی، همچنین درباره علت بروز پیری چشم در انسان گفت: چشم انسان دارای قدرت تطابق است كه به تدریج با بالا رفتن سن، این تطابق كمتر می شود و در افراد بالای چهل سال، بیماران موقع مطالعه دچار خستگی و ناراحتی می شوند كه برای آن ها تجویز خاصی وجود دارد.
جباروند افزود: افرادی كه زیاد مطالعه می كنند دارای تطابق چشمی بالاتری نسبت به كسانی كه مطالعه ندارند، هستند و دیرتر دچار پیرچشمی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha