چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 25736
 سلامت نیوز :یك نماینده مجلس با بیان اینكه حذف یارانه شیر دامداران را نگران‌تر از امروز خواهد كرد، گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر برای حل این مشكل كه دامن تعداد زیادی از مردم ما را گرفته است، اقدام كند.

به گزارش  فارس‌، غلامرضا اسداللهی نماینده ‌مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز چهارشنبه طی تذكری شفاهی در صحن علنی گفت: از مسئولان اجرایی كشور می‌خواهم كه به وضعیت دامداران و كشاورزان بیشتر رسیدگی كنند.

وی افزود: دامداران كشور به علت بالا بودن نرخ علوفه و پایین بودن قیمت شیر در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برند‌؛ به‌نحوی‌كه ادامه این وضع موجب ورشكستگی دامداران خواهد شد و روز به روز هم به بیكاری در میان اقشار محروم جامعه افزوده می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینكه كارخانه‌های فرآورده‌های لبنی مطالبات سنگینی از دولت به خاطر یارانه شیر دارند كه هنوز پرداخت نشده است، ادامه داد: همین موضوع باعث تضعیف این كارخانه‌ها و سرانجام زیان وارد شدن به تولیدكنندگان شیر در كشور شده است.

اسداللهی گفت: حذف یارانه شیر دامداران را نگران‌تر از امروز خواهد كرد، لذا دولت باید هر چه سریع‌تر برای حل این مشكل كه دامن تعداد زیادی از مردم ما را گرفته است، اقدام كند.

وی اظهار داشت: ادامه روند كنونی به هیچ وجه به صلاح كشور نیست، امروز تعداد زیادی از دامداران كشور ما به دلیل مقرون به صرفه نبودن دامداری مجبور به فروش دام‌های خود با قیمت‌های پایین هستند كه این موضوع در آینده نزدیك به استقلال كشور در تأمین مواد غذایی لطمه وارد خواهد كرد.

نماینده ‌مردم تربت‌جام در مجلس با اشاره به مشكل كشاورزان برای تأمین سوخت ماشین‌آلات كشاورزی گفت: كشاورزان از بابت تأمین سوخت تراكتورهای كشاورزی با مشكل مواجه هستند و مقدار سوختی كه به عنوان سهمیه در اختیار آنان قرار گرفته است، به هیچ وجه كفاف نیاز كشاورزان را نمی‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha