سلامت نیوز :مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: ظرفیت پردازش زباله شهر تهران نسبت به ابتدای سال جاری 2 برابر یعنی به 6 هزار تن در روز رسیده است و تا اردیبهشت سال آینده به 7 هزار تن افزایش می‌یابد.

 محمد فیاض امروز در نشست خبری كه در سازمان مدیریت پسماند شهر تهران برگزار شد، درباره ظرفیت خطوط پردازش زباله شهر تهران اظهار داشت: در ابتدای سال جاری ظرفیت خطوط پردازش شهر تهران 3هزار تن بوده كه این میزان در پایان سال جاری به 2 برابر یعنی6 هزار تن رسیده است.

وی افزود: در اوایل اردیبهشت سال 90 ظرفیت پردازش زباله شهر تهران به 7 هزار تن می‌رسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران تأكید كرد: یكی از اقدامات مهم در راستای كاهش زباله شهر تهران، موضوع تفكیك زباله خشك و تر از مبداء است كه متاسفانه در حال حاضر این اقدام به طور كامل به انجام نمی‌رسد.

فیاض در ادامه به موضوع زباله‌های بیمارستانی شهر تهران اشاره كرد و گفت: بر اساس قانون، جمع آوری زباله بیمارستانی بر عهده وزارت بهداشت است، اما هم اكنون شهرداری تهران این زباله‌ها را جمع‌آوری می‌كند و حدود 2 میلیارد تومان بودجه برای این امر در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران تصریح كرد: باید قیمت جمع‌ آوری زباله‌های بیمارستانی اصلاح شود در غیر این صورت وضعیت تغییری نخواهد كرد.

فیاض اظهار داشت: با توجه به حذف یارانه‌ها مطلوب است، بودجه‌ای برای جمع آوری زباله‌های بیمارستانی تخصیص یابد تا جمع آوری این زباله‌ها به شكل مناسب‌تر به انجام رسد.

وی با بیان اینكه به طور متوسط برای جمع‌آ‌وری هر كیلو زباله 60 تا 70 تومان از بیمارستان‌های طرف قرارداد دریافت می‌كنیم و این در حالی است كه هزینه هر كیلو زباله 100 تومان برای شهرداری تمام می‌شود، افزود: به طور متوسط روزی 50 هزار تومان برای جمع‌آوری زباله از بیمارستان‌های طرف قراداد دریافت می‌كنیم در حالی كه هزینه این جمع‌آوری برای شهرداری حدود 65 هزار تومان است.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران خاطرنشان كرد: در صورتی كه زباله‌ها به صورت بهداشتی حمل و امحا شود، هزینه جمع‌آوری هر كیلو زباله 600 تومان می‌شود.

وی عنوان كرد: به ازای هر هزار تن زباله 6 درصد آن زباله ارزشمند است. 94 درصد باقیمانده نصف تر و نصف خشك است، و از هر هزار تن زباله 100 تن به كمپوست تبدیل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha