از نگهداری مواد غذایی حاوی روغن در فریزر باید خودداری شود به دلیل اینكه بر اثر فعالیت آنزیمها روغن اكسیده می‌شود. طعم و مزه غذا تغییر پیدا می‌كند و مصرف آن می‌تواند موجب بروز بیماری شود.

سلامت نیوز :از نگهداری مواد غذایی حاوی روغن در فریزر باید خودداری شود به دلیل اینكه بر اثر فعالیت آنزیمها روغن اكسیده می‌شود. طعم و مزه غذا تغییر پیدا می‌كند و مصرف آن می‌تواند موجب بروز بیماری شود.

سیدضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با فارس افزود: در گذشته كه امكانات و دسترسی به منابع غذایی تازه كم بود. مواد غذای تازه را فریز می‌كردند یا از این مواد مربا تهیه می‌كردند كه ماندگاری آن را افزایش دهند.

وی گفت: اما اكنون این مشكلات بر طرف شده و باید دانست كه مواد غذایی كه دارای روغن هستند باید در زمان معینی مصرف شود و بر اثر نگهداری آنها در یخچال یا فریزر ممكن است روغن این مواد اكسیده شود كه موجب تغییر مزه و طعم آن می‌شود و به دلیل اینكه آنزیم‌های غذا فعال می‌شوند طعم ماده غذایی را تغییر می‌دهند.

وی گفت: بهترین زمان مصرف سبزی‌ها در فریزر حدود یك ماه است كه باید سریعتر مصرف شود و اگر سبزی‌ها بیش از این زمان در فریزر نگهدار شود ویتامین‌های آن از بین می‌رود و نقش غذایی خود را نیز از دست می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha