عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از اینکه ۳ هزار و ۴۰۰ محیط‌بان جوابگوی مقابله با شکارچیان غیرمجاز وحفاظت از حیات وحش نیست خواستار بررسی فوری لایحه حمایت از محیط‌بانان شد.

۳ هزار و ۴۰۰ محیط‌بان جوابگوی حفاظت از حیات وحش نیست/ لایحه حمایت از محیط‌بانان به فوریت بررسی و تصویب شود

سلامت نیوز:عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از اینکه ۳ هزار و ۴۰۰ محیط‌بان جوابگوی مقابله با شکارچیان غیرمجاز وحفاظت از حیات وحش نیست خواستار بررسی فوری لایحه حمایت از محیط‌بانان شد.


به گزار ش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،سیده فاطمه ذوالقدر  با ارزیابی مثبت تلاش های محیط زیست جهت افزایش دستمزد محیط بانان گفت: 3 هزار و 400 محیط بان در کشور فعالیت می کنند و به ازای هر 12 هزار هکتار یک محیط بان انجام وظیفه می کند که این تعداد محیط‌بان به هیچ وجه جوابگوی حفاظت از مراتع و حیات وحش کشور و مقابله با شکارچیان غیرمجاز نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: انتظار می رود همانطور که سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به نامه‌نگاری با سازمان امور اداری و استخدامی برای افزایش دستمزد و حقوق محیط بانان اقدام کرده تلاش مناسبی را برای پیگیری جذب و استخدام نیروی محیط بان نیز داشته باشد.

فوریت دادن به بررسی لایحه حمایت از محیط بانان به صورت جدی احساس می شود
فوریت دادن به بررسی لایحه حمایت از محیط بانان در صحن علنی به صورت جدی احساس می شود تا فرآیند استفاده از سلاح برای محیط بانان تسهیل شود

وی با تاکید بر اینکه مجلس حمایت لازم را از جذب و افزایش دستمزد محیط بانان در بودجه خواهد داشت، گفت: البته فوریت دادن به بررسی لایحه حمایت از محیط بانان در صحن علنی به صورت جدی احساس می شود و نیاز است این مهم هر چه سریع تر در دستور کار قرار گیرد تا فرآیند استفاده از سلاح برای محیط بانان تسهیل شود.

تعداد پاسگاه های محیط‌بانی کشور یک ششم استاندارد جهانی است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه تعداد پاسگاه های محیط بانی کشور یک ششم استاندارد جهانی است، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل تعداد اندک پاسگاه محیط بانی، نیروی محیط بان و امکانات و تجهیزات پیشرفته حیات وحش وضعیت مطلوبی ندارد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم، با یادآوری اینکه وضعیت معیشتی و اقتصادی محیط بانان بسیار نامطلوب است، تصریح کرد: انتظار می رود دولت حمایت مالی مناسبی را از این قشر مظلوم داشته باشد.

وضعیت بحرانی حیات وحش و محیط زیست ثمره بی توجهی به محیط بانان

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، افزود: بی شک بی توجهی به محیط بانان بی توجهی به محیط زیست و حیات محسوب می شود و وضعیت آنها را روز به روز بحرانی تر می کند اگر به دنبال حفظ منابع طبیعی و گونه های نادر جانوری هستیم باید به افزایش تعداد محیط بانان، دستمزد و حقوق و تجهیز آنان به امکانات پیشرفته توجهی جدی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha