سلامت نیوز :در کشورهایی که از توسعه پایین‌تر، ثروت‌ و ثبات سیاسی کمتری برخوردارند، زنان و دختران بیشتری در معرض مهاجرت اجباری و در دام باندهای قاچاق انسان قرار می‌گیرند.
به گزارش ایسنا دکتر "اسفندیار غفاری‌نسب"، استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز و دکتر "حبیب احمدی"، دانشیار جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز در مقاله خود پیامدهای اجتماعی مهاجرت بین‌المللی زنان بر کار جنسی را بررسی کرده و آورده‌اند: اکنون قاچاق زنان و دختران برای فحشا به یک صنعت جهانی در حال گسترش تبدیل شده است.

این مقاله می‌افزاید: این نوع مهاجرت جزء مهاجرت‌های اجباری است. در کشورهایی که از توسعه پایین‌تر، ثروت‌ و ثبات سیاسی کمتری برخوردارند، زنان و دختران بیشتری در معرض مهاجرت اجباری و در دام باندهای قاچاق انسان قرار می‌گیرند. زنان و دخترانی که بدین‌گونه، دست به مهاجرت می‌زنند، در کشورهای مقصد به صورتی برده‌وار در مراکز فحشا به کار گرفته می‌شوند.

استادیار و دانشیار جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز به این نتیجه رسیده‌اند: این زنان در کشور مقصد در معرض انواع اجحاف و بهره‌کشی قرار می‌گیرند و متاسفانه هنگامی که از این مراکز آزاد می‌شوند یا به خانواده باز می‌گردند یا به جست‌وجوی کار دیگری برمی‌آیند در حالی‌که به انواع بیماری‌های مقاربتی و حتی ایدز مبتلا شده‌اند و به خاطر اینکه از وضعیت تغذیه و بهداشت مناسبی برخوردار نیستند، به سرعت از پای درمی‌آیند و گاه در طی شش ماه پس از بازگشت، مرگ آنان فرا می‌رسد.

این مقاله در اولین همایش ملی "مهاجرت - نظم و امنیت" در اسفند 89 در مشهد ارائه شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha