گاهی بوی نامطبوعی در ماشین می‌پیچد و انگار خلاصی از آن امکان‌پذیر نیست؛ بعضی از این بوها به مرور از بین می‌روند اما مواردی هم هست که گذشت زمان باعث بدتر شدن بو می‌شود و در نهایت یک فاجعه تحمل ناپذیر رخ می‌دهد. اگر شما ساعات زیادی را در ماشین می‌گذرانید و یا راننده اسنپ هستید بهتر است بدانید که بوی بد ماشین ممکن است برای شما چندان آزاردهنده نباشد اما برای مسافرانتان حتما ناخوشایند است. در این جور موارد غالبا می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است.

راه‌های پیشگیری از بوی بد ماشین

سلامت نیوز:گاهی بوی نامطبوعی در ماشین می‌پیچد و انگار خلاصی از آن امکان‌پذیر نیست؛ بعضی از این بوها به مرور از بین می‌روند اما مواردی هم هست که گذشت زمان باعث بدتر شدن بو می‌شود و در نهایت یک فاجعه تحمل ناپذیر رخ می‌دهد. اگر شما ساعات زیادی را در ماشین می‌گذرانید و یا راننده اسنپ هستید بهتر است بدانید که بوی بد ماشین ممکن است برای شما چندان آزاردهنده نباشد اما برای مسافرانتان حتما ناخوشایند است. در این جور موارد غالبا می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران،بنابراین بهترین راه این است که از ابتدا جلوی وخیم شدن اوضاع را بگیرید اما اگر با رعایت موارد پیشگیری کننده باز هم به مشکل برخوردید، نگران نباشید می‌توانید با انجام چند کار ساده و نسبتا ارزان بوی نامطبوع ماشین را به طور کامل از بین ببرید.

۱. خوردنی‌ها را در ماشین جانگذارید
جا گذاشتن باقی‌مانده ساندویچ در صندلی عقب ماشین، یا سیبی که نیمه گاز زده شده خیلی اتفاق دور از ذهنی نیست، اما تلاش کنید که این موارد در ماشینی شما رخ ندهد. زیرا مواد خوراکی به سرعت فاسد می‌شوند و بوی ناخوشایند آن تا مدت‌ها در فضای ماشین باقی می‌ماند.

۲. زباله‌ها را فراموش نکنید
نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هرگز زباله‌ها را در ماشین نگه ندارید. به ویژه وقتی که مواد خوراکی بین آنهاست. کیسه‌های فست فود، ظروف یکبار مصرف، لیوان و دستمال‌های مصرف شده را در ماشین رها نکنید و حتما با پایان سفر از ماشین خارج کنید.

٣. لکه‌ها را دست کم نگیرید
لک‌ها و باقی‌مانده‌های غذا را به سرعت پاک کنید. اگر مشغول رانندگی هستید بهتر است در یک مکان مناسب پارک کنید تا بتوانید به خوبی سطح را تمیز کنید. یک حوله یا دستمال را برای این کار اختصاص دهید تا اگر مایعی در ماشین ریخت هم بتوانید به سرعت لک آن را از بین ببرید.

4. سیستم تهویه هوا
از سیستم تهویه هوای مطبوع ماشین به طور منظم استفاده کنید. هفته‌ای یکبار سیستم تهویه هوای مطبوع ماشین را به مدت ۱۰ دقیقه روشن کنید.

راه‌های از بین بردن بوی بد ماشین
برای اینکه ماشین شما بوی خوشی دهد به طوری‌که مسافر از استشمام آن لذت ببرد و خاطره خوبی در ذهنش بماند می‌توانید این مطلب را بخوانید. همچنین اگر مطمئن شدید که آشغالی در ماشین نمانده می‌توانید برای خلاصی از بوی نامطبوع در یک روز آفتابی شیشه ماشین را پایین دهید و بگذارید چند ساعتی گردش هوا در ماشینیتان اتفاق بیفتد.

اگر بوی ماشین از بین نرفت راه‌های زیر را امتحان کنید.


۱. جادوی جوش شیرین
بوهای خاص مانند دود می‌توانند به همه چیز نفوذ کنند و جوش شیرین یک ماده قوی برای از بین بردن این بوهاست. می‌توانید برای خلاصی از دست این بوهاُ پودر جوش شیرین را روی تشک‌های صندلی، کف ماشین و اطراف درزهای آن بریزید. نکته مهم این است که قبل از آغاز کار از خشک بودن لوازم دلخلی ماشینی خود اطمینان حاصل کنید. بعد از آن اجازه دهید ۳ تا ۴ ساعت جوش شیرین روی سطوح بماند.


۲. جارو بکشید
باید تمام فضای داخل ماشین را با دقت جارو کنید تا علاوه بر جوش شیرین گرد و خاک‌ها هم از بین بروند. اگر از جاروهایی با سرهای کوچک استفاده کنید می‌توانید تمام گوشه‌ها و درزها را نظافت کنید. وقتی جارو کشیدنتان تمام شد بهتر است چند ساعتی هم زیرپایی‌ها را در فضای باز بگذارید.


۳. تمیزکاری با مواد خانگی
برای تمیز کردن تشک صندلی‌ها می‌توانید از یک محلول خانگی کمک بگیرید. نیمی از یک بطری را با سرکه و مابقی آن را با آب پر کنید. از صندلی راننده شروع کنید؛ کل صندلی را با محلول اسپری کنید و بعد از آن با یک دستمال کاملا نخی یا میکروفیبر پاک کنید. سپس سراغ صندلی کمک راننده و بعد از آن صندلی های عقب بروید. برای از بین رفتن بوی سرکه باید کمی تامل کنید اما این محلول تقریبا تمام بوهای بد از جمله سیگار را به طور کامل از بین می‌برد. برای شستن زیرپایی‌ها هم می‌توانید از محلول آب و پودر شستشو کمک بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha