رضا دالایی عضو شورایعالی سازمان نظام پرستاری: بیشتر واحد های بیمارستانی بر اساس تجهیزات و وسایل بروز شده و خدمات ارایه می‌دهند، ولی سرمایه و پایه ی پرستاری نیروی انسانی بوده و هر نیروی انسانی دارای محدودیت هایی است. اگر فشار بیش از حد بر آن وارد شود مطمئنا نه تنها کیفیت خدمات کاهش می یابد بلکه میتواند باعث خطاهای جبران ناپذیر گردد و سلامت بیماران را شدیداً به خطر می‌اندازد..

صرفه جویی در تعداد نیروهای پرستاری راهکار عبور از بحران مالی نیست

سلامت نیوز: رضا دالایی عضو شورایعالی سازمان نظام پرستاری: بیشتر واحد های بیمارستانی بر اساس تجهیزات و وسایل بروز شده و خدمات ارایه می‌دهند، ولی سرمایه و پایه ی پرستاری نیروی انسانی بوده و هر نیروی انسانی دارای محدودیت هایی است. اگر فشار بیش از حد بر آن وارد شود مطمئنا نه تنها  کیفیت خدمات کاهش می یابد بلکه میتواند باعث خطاهای جبران ناپذیر گردد و سلامت بیماران را شدیداً به خطر می‌اندازد..

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، رضا دالایی عضو شورایعالی نظام پرستاری در رابطه با بحث کمبود نیروی پرستاری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در کشور ما علیرغم کمبود همیشگی که در نیروی پرستاری بوده است، در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بخصوص وزارت بهداشت، بحث صرف جویی در بیمارستانها مطرح گردیده و علیرغم اذعان وزیر بهداشت به بحث کمبود پرستار در بیمارستان ها مراکز درمانی، برخی از دانشگاههای علوم پزشکی با وجود تعداد زیاد فارغ التحصیلان پرستاری در نوبت طرح نیروی انسانی و کمبود شدید پرستار در بیمارستانهای تابعه ،از جذب نیروهای جدید خودداری می‌کنند که این کار باعث فشار مضاعف بر پرستاران شده است.
وی ادامه داد: اگر ما قصد صرفه جویی در هزینه های بیمارستانها را داریم ،پرستاران یکی از مهمترین گروههایی هستند که می‌توانند به این موضوع کمک کنند و این کمک از طریق مدیریت مصرف تجهیزات میتواند باشد نه از طریق کاهش نیروی پرستار و فشار مضاعف به پرستاران.
 دالائی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدوارم که وزارت بهداشت با تعامل و همکاری سازمان برنامه و بودجه بتوانند امکان استخدام پرستاران را فراهم کنند تا بتوانیم از نظر نیروی پرستاری به استانداردهای جهانی نزدیک شده و  کیفیت خدمات پرستاری را  افزایش دهیم و بتوانیم به حفظ سلامتی بیماران کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha