شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 25756

برنامه بسیج سلامت نوروزی كه از اول اسفند ماه آغاز شده است تا 15 فروردین ماه سال 90 در سراسر كشور اجرا می شود.

سلامت نیوز : برنامه بسیج سلامت نوروزی كه از اول اسفند ماه آغاز شده است تا 15 فروردین ماه سال 90 در سراسر كشور اجرا می شود.

سیدرضا غلامی، رییس اداره نظارت بر بهداشت اماكن و مواد غذایی وزارت بهداشت با اعلام این خبر اظهار كرد: این طرح با حضور  4500  بازرس بهداشت محیط در قالب حدود 1220  اكیپ نظارتی، بازرسی و كشیك در كلیه مراكز بهداشتی درمانی از 8 صبح تا 8 شب در ساعات اداری و غیر اداری و همچنین روزهای تعطیل در سراسر كشور اجرا می شود.

وی افزود: برنامه بسیج سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراكز و اماكن حساس مانند هتل ها، متل ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه ها و كلیه اماكن اقامتی، اماكن بین راهی، اماكن تفریحی و پارك ها،‌ رستوران ها،‌ كترینگ ها، فست فودها،‌ اغذیه فروشی ها، آرایشگاه های مردانه، ‌زنانه، ‌قنادی ها و شیرینی ها، فروشگاه های خشكبار و آجیل،‌ فروشگاه های بزرگ مواد غذایی، سرویس های بهداشتی عمومی،‌ فرودگاه ها، راه آهن،‌پایانه های مسافربری و سرویس های حمل و نقل بین شهری صورت می گیرد.

غلامی ادامه داد:‌ این طرح با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه و به منظور كاهش و كنترل بیماری های مرتبط با غذا اجرا می شود.

رییس اداره نظارت بر بهداشت اماكن و مواد غذایی تصریح كرد:‌ هموطنان از سراسر كشور می توانند از طریق شماره 09678 رسیدگی به تخلفات بهداشتی را پیگیری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha