رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت : برای توسعه سیستم امحاء و بی‌خطرساز زباله‌های بیمارستانی به كل كشور نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار هستیم

توسعه سیستم امحاء زباله‌های بیمارستانی نیازمند50میلیارد تومان اعتبار
سلامت نیوز : رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت با بیان این كه تفكیك زباله‌های خطرناك از بی‌خطر در 90 درصد بیمارستان‌های كشور اجرا می‌شود، گفت: برای توسعه سیستم امحاء و بی‌خطرساز زباله‌های بیمارستانی به كل كشور نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

دكتر كاظم ندافی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات انجام شده در زمینه ساماندهی و بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی گفت: 5 سال گذشته شاید حتی یك سیستم امحای زباله در بیمارستان‌های كشور وجود نداشت اما با تصویب قانون پسماند، فعالیت برای بی‌خطرسازی‌ زباله‌های بیمارستانی و امحای آنها آغاز شد. به این ترتیب اكنون 30 درصد بیمارستان‌های تهران به سیستم امحای زباله و بی‌خطرساز پسماند مجهزند. در مجموع حدود 40 درصد از تخت‌های بیمارستانی تهران توسط سیستم امحای زباله پوشش داده می‌شوند.

وی گفت: برای گسترش سیستم امحا و بی‌خطرسازی زباله با كمبود بودجه مواجه هستیم. برای توسعه این موضوع به كل كشور نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار هستیم. در این زمینه بودجه 70 میلیارد تومانی برای كل كشور درخواست كرده بودیم كه 20 میلیارد تومان آن تخصیص یافت. اگر بودجه لازم تامین شود طی یك سال تمام بیمارستان‌های كشور به سیستم امحا و بی‌خطرسازی زباله مجهز می‌شوند.

ندافی گفت: بیمارستان‌هایی كه اكنون به سیستم بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی مجهز نیستند برنامه تفكیك زباله‌های عفونی و خطرناك از بقیه زباله‌ها را در دستور كار دارند. به این ترتیب اكنون تفكیك زباله‌های خطرناك از زباله‌های بی‌خطر در حدود 90 درصد بیمارستان‌های كشور انجام می‌شود. طبق مصوبه شورای شهر نیز شهرداری موظف است زباله‌های بی‌خطرسازی شده را مانند زباله‌های عادی بپذیرد و زباله‌هایی كه بی‌خطرسازی نشده را نیز با وسایلی مجهز منتقل كند و هزینه‌ای را از بیمارستان‌ها دریافت كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha