پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 257624

محققان اعلام کرده‌اند نوشیدن یک فنجان قهوه هر روز صبح می‌تواند فرد را در برابر ابتلا به پارکینسون و زوال عقل محافظت کند.

پیشگیری از 2 بیماری با نوشیدن قهوه

سلامت نیوز: محققان اعلام کرده‌اند نوشیدن یک فنجان قهوه هر روز صبح می‌تواند فرد را در برابر ابتلا به پارکینسون و زوال عقل محافظت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مطالعات نشان می‌دهد این فواید به ویژه هنگامی که قهوه  از نوع "دارک رُست" بوده و حتی در صورتی که بدون کافئین باشد، قوی‌تر می‌شود. از آن جایی که نتایج آزمایش‌ها در هر دو نوع قهوه کافئین‌دار و بدون کافئین یکسان بود، این فواید نمی‌تواند ناشی از کافئین موجود در قهوه باشد.

دانشمندان کشف کردند که فرآیند برشته‌سازی قهوه، مواد شیمیایی آزاد می‌کند که با پروتئین‌های عامل ابتلا به بیماری‌های شناختی مقابله می‌کند. برشته‌سازی دانه‌های قهوه باعث آزادسازی ماده‌ای شیمیایی به نام "فنیلیندین" می‌شود که گروهی از ترکیبات است که مانع از تجمع پروتئین‌های رایج در ابتلا به آلزایمر و پارکینسون می‌شوند.

 در مقایسه میان انواع قهوه محققان دریافتند به هر میزان درجه برشته شدن قهوه بیشتر باشد، میزان حفاظت آن از ابتلا به بیماری‌های شناختی نیز بیشتر می‌شود. در نتیجه نوع قهوه "دارک رُست" بهترین قهوه برای محافظت از فرد در برابر این گونه بیماری‌ها به‌حساب می‌آید.

اگرچه نوشیدن روزانه یک فنجان قهوه به معنی درمان یا پیشگیری از ۱۰۰ درصدی از این دو بیماری نیست، اما فواید بسیاری در این ارتباط دارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان اعلام کردند تحقیقات بیشتری برای بررسی چگونگی اثربخشی قهوه برای جلوگیری از بیماری‌های شناختی و توانایی مواد شیمیایی تولیدی از فرآیند برشته‌سازی قهوه برای ورود به جریان خون یا عبور از سد خونی - مغزی نیاز است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha