رئیس مرکز درمان اعتیاد سازمان بهزیستی: معتادان بهبود یافته پس از خروج از مراکز به حال خود رها نمی‌شوند.

برخورد بهزیستی با کمپ‌های غیر مجاز ترک اعتیاد

سلامت نیوز: رئیس مرکز درمان اعتیاد سازمان بهزیستی: معتادان بهبود یافته پس از خروج از مراکز به حال خود رها نمی‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه تمامی کمپ‌های ترک اعتیاد باید خود را با شرایط آیین‌نامه‌های بهزیستی تطبیق دهند از برخورد با مراکز غیرمجاز خبر داد.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با پانا درباه تعداد مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد اظهار کرد: آماری از تعداد مراکز غیرمجاز در دست نیست و سازمان بهزیستی مسئولیتی در این زمینه ندارد چون فعالیت مراکز قانونی در حیطه وظایف ما قرار دارد.

وی با اشاره به تعداد مراکز مجاز ترک اعتیاد گفت: ۱۱۹۸ مرکز اقامتی میان‌مدت، ۳۴ مرکز اقامتی بلندمدت و ۱۷ مرکز مربوط به معتادان متجاهر در کشور وجود دارد که البته در زمینه معتادان متجاهر در کشور، ۶۲۰ مرکز با بهزیستی همکاری می‌کنند و فعال هستند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره برخورد با مراکز غیر مجاز گفت: برخورد با این مراکز از سوی نیروی انتظامی انجام می‌شود و مراکز غیر مجاز طبق مصوبه وزارت کشور باید خود را با ضوابط بهزیستی تطبیق دهند و مجوز بگیرند.

براتی سده درباره توانمندسازی معتادان بهبودیافته گفت: امسال در این زمینه ۱۴ مرکز توانمندسازی راه‌اندازی شده است که در این‌باره معتادان بهبود یافته از سوی مددکاران اجتماعی بعد از خروج از مراکز به حال خود رها نمی‌شوند و برای اشتغال آنها برنامه ریزی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha