سازمان ملل متحد برای حفظ محیط زیست ۱۰ راهکار علمی و منطقی ارائه کرد که برای همگان نیز قابل انجام است.

۱۰ راهکار ساده برای حفاظت از محیط زیست

سلامت نیوز: سازمان ملل متحد برای حفظ محیط زیست ۱۰ راهکار علمی و منطقی ارائه کرد که برای همگان نیز قابل انجام است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سازمان ملل متحد به همه مردم جهان توصیه کرد, هر نفر یک روز در هفته از رژیم غذایی گیاهی استفاده کند و گوشت نخورد. با اینکار میزان کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای توسط هر نفر تقریباً برابر است با بیرون نیاوردن خودرو از منزل به مدت یک ماه. بلیت سفرهای خود را نه کاغذی بلکه الکترونیکی تهیه کنید، این‌کار در کاهش قطع درختان مؤثر است.

همچنین لوله‌های دارای نشتی تعمیر و بهسازی شوند زیرا هر نفر تنها با تعمیر یک لوله آب، سالیانه در میانگین جلوگیری از هدررفت حدود ۴۰ هزار لیتر آب در دسترس سهیم می‌شود.

براساس اعلام سازمان ملل، لامپ‌های کم‌مصرف جایگزین لامپ‌های معمولی شوند تا به ۷۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق کمک کنیم. وسایل الکترونیکی کهنه را دور نینداخته بلکه بازیافت کرده و از قطعات آن‌ها استفاده کنیم.

هر یک از شهروندان می‌توانند هر فعالیت ممکنی را از طریق اینترنت، تلفن و وسایل الکترونیکی و ارتباطی انجام دهد تا تردد غیرضروری (به‌خصوص با خودروی شخصی) صورت نگیرد.

برای آب آشامیدنی به جای بطری‌های یک‌بار مصرف پلاستیکی از قمقمه و بطری‌های دائمی استفاده کنیم. شیشه و آلومینیوم را از سایر زباله‌ها جدا کرده و به مراکز بازیافت تحویل دهیم.

علاوه بر آن هر شهروندی در صورت امکان برای تردد از دوچرخه استفاده کند تا در ازای هر کیلومتر دوچرخه‌سواری، زمین از شر ۲۵۰ گرم کربن خلاص شود.

همچنین ترجیحاً غذا را در خانه بخورید تا از ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی استفاده نشود. با رعایت این توصیه علاوه بر کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی، ۲۶۰ گونه جانوری از خطر مرگ ناشی از خوردن زباله‌های پلاستیکی یا گیر افتادن در آن‌ها نجات پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha