متخصص اعصاب چشم کودکان با اشاره به اینکه ۲ درصد از افراد جامعه گرفتار انحرافات چشم هستند، گفت: برخی از تومورهای مغزی می‌تواند سبب انحراف چشم و آسیب به بینایی شوند.

۲ درصد افراد جامعه گرفتار انحرافات چشمی هستند

سلامت نیوز: متخصص اعصاب چشم کودکان با اشاره به اینکه ۲ درصد از افراد جامعه گرفتار انحرافات چشم هستند، گفت: برخی از تومورهای مغزی می‌تواند سبب انحراف چشم و آسیب به بینایی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مصطفی سلطان سنجری در نشست خبری بیست و هشتمین کنگره انجمن چشم‌پزشکان ایران در ارتباط با موضوع تومورهای مغزی و تظاهرات چشمی اظهار داشت: گرفتاری اعصاب چشم گاهی به صورت انحراف چشم بروز می‌یابد و تومورهای مغزی می‌توانند اعصاب چشم را گرفتار و همچنین اختلال در دید را به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تومورهای مغزی همیشه دید مرکزی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند، گفت:‌‌گاهی این تومورها بسته به نوع و محل‌شان گرفتاری میدان دید را به همراه داشته و یا به طور مثال بیمار نمی‌تواند سمت راست و چپ خود را به درستی ببیند، همچنین دوبینی به دلیل گرفتاری اعصاب حرکت چشم بروز می کند.

این متخصص اعصاب چشم کودکان در مورد انحراف چشم گفت: دو درصد افراد گرفتار انحراف چشم هستند که شناسایی به موقع این بیماری و درمان آن بسیار حائز اهمیت است و خوشبختانه با معاینه چشمی همه کودکان ایرانی در سن چهارسالگی شانس شناسایی انحراف چشم و سایر مشکلات چشمی بیشتر می‌شود.

سلطان سنجری گفت: علت دقیق انحراف چشم باید بررسی و پس از آن درمان صورت گیرد، البته گاهی انحراف در زمان کودکی کمتر بوده و برخی از مواقع بروز می‌یابد، برای همین والدین متوجه مشکل با تأخیر می‌شوند، بنابراین این مسئله ضرورت شناسایی بیماری‌های چشمی کودکان را در زمان مناسب نشان می‌دهد.

وی گفت: انحراف چشم در دختران و پسران نسبت یکسانی داشته و می‌تواند برخی از مواقع نشانه‌ای از تومور مغزی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha