یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 257799

باتوجه به پیش بینی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر فراگیرشدن ابتلا به دیابت باید با انجام روش‌های ساده و تغییر سبک زندگی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

چگونه از ابتلا به دیابت پیشگیری کنیم

سلامت نیوز: باتوجه به پیش بینی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر فراگیرشدن ابتلا به دیابت باید با انجام روش‌های ساده و تغییر سبک زندگی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دیابت یکی از چهار بیماری شایع غیرواگیر است که منجر به ناتوانی و مرگ و میر مبتلایان می‌شود، البته با تغییر سبک زندگی و رعایت برخی نکات می‌توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد.

انجام برخی اقدامات  ساده در شیوه  زندگی می‌تواند در پیشگیری و به تاخیر انداختن دیابت نوع ۲ موثر واقع شود، به طوری که همواره به عموم مردم و به ویژه افراد مستعد به دیابت توصیه می‌شود همیشه وزن خود را در حد مناسب حفظ کنند و چنانچه دچار اضافه وزن و چاقی هستند نسبت به کاهش وزن خود اقدام کنند.

همچنین انجام حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی منظم با شدت متوسط در برنامه روزانه گنجانده شود که در شرایط اضافه وزن، تمرینات با شدت بیشتری نیاز است.

مردم باید نسبت به نوع و میزان تغذیه خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند به طوری که علاوه بر داشتن برنامه غذایی سالم، متعادل و متنوع باید از مصرف نمک، شکرو چربی‌های اشباع نیز بپرهیزند.

همچنین ترک دخانیات نیز یکی دیگر از موارد مهم قلمداد می‌شود، زیرا مصرف سیگار منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

دیابت یکی از مهم‌ترین علل بروز نابینایی، ناراحتی‌های قلبی و عروقی، سکته‌های مغزی، نارسایی کلیوی و قطع پا محسوب می‌شود.

براساس مطالعات صورت گرفته خطر بروز سکته‌های مغزی و حمله‌های قلبی در مبتلایان به این بیماری ۲ تا ۳ برابر بیشتر است.

براساس پیش بینی  سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی هفتمین علت مرگ و میر دنیا دیابت خواهد بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha