پنجشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 25787

در دسترس بودن دارو، مهم ترین دلیل مصرف غیرمنطقی دارو است چراكه باعث مصرف خود سرانه دارو و بروز بیماری هایی همچون مقاومت به دارو می شود.

داروها را درخانه انبار نكنید
سلامت نیوز : در دسترس بودن دارو، مهم ترین دلیل مصرف غیرمنطقی دارو است چراكه باعث مصرف خود سرانه دارو و بروز بیماری هایی همچون مقاومت به دارو می شود.

 مسئول آموزش های مردمی كمیته كشوری تجویز مصرف منطقی دارو گفت: دارو هایی كه در خانه نگهداری می شود ممكن است در شرایط نگهداری بد، مسموم شده و باعث بروز بیماری های خطرناكی شود.

دكتر نوشین محمد حسینی ادامه داد: بسیاری از خانواده ها در داروخانه های شخصی خود، داروهای زیادی را انبار می كنند و وزارت بهداشت با كمك شهرداری تهران سعی دارد تا در هفته سلامت با ایجاد آموزش های مردمی، داروها را جمع آوری و توصیه هایی را درخصوص رعایت بیشتر مسائل بهداشتی به آنها ارائه دهیم.

وی با اشاره به تشكیل كمیته های دارو درمان از سال 84 در بیمارستان های كشور، گفت: مصرف منطقی داروها به خصوص داروهای آنتی باكتریال، باید در راس تمام امور سلامتی در هفته سلامت قرار گیرد چراكه استفاده صحیح از اشكال دارویی در دوره زندگی افراد به خصوص در دوران بیماری بسیار مهم است.

مسئول آموزش های مردمی كمیته كشوری تجویز مصرف منطقی دارو ادامه داد: حدود 288 میلیون نسخه پزشكان در دانشگاههای علوم پزشكی سراسر كشور مورد بررسی قرار گرفته است و از این تعداد 60 هزار نسخه بازخورد برای مطلع شدن از وضعیت نسخه پزشكان به آنها اطلاع داده می شود و تذكرات لازم به آنها ابلاغ می شود تا درصورت تجویزهای غلط و نادرست از اشتباهات خود باخبر شوند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha