مهمترین عواملی که می توانند فرد را به حمله قلبی سوق دهند عبارتند از سیگار کشیدن، فشار خون بالا، کلسترول بالا، اضافه وزن و دیابت. بر اساس مطالعه محققان در دانشگاه آکسفورد بریتانیا، زنان بیشتر ازمردان در معرض برخی عوامل خطر حمله قلبی قرارمی گیرند.

سلامت نیوز: مهمترین عواملی که می توانند فرد را به حمله قلبی سوق دهند عبارتند از سیگار کشیدن، فشار خون بالا، کلسترول بالا، اضافه وزن و دیابت. بر اساس مطالعه محققان در دانشگاه آکسفورد بریتانیا، زنان بیشتر ازمردان در معرض برخی عوامل خطر حمله قلبی قرارمی گیرند.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در اولین نمونه، یافته های محققان تعجب آور نبود. آنها تأیید کردند که هر دو مردان و زنانی که سیگاری، دیابتی و دارای فشار خون بالا یا شاخص توده بالایی هستند در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی هستند.

 مردان سیگاری بیش از دو برابر خطر ابتلا به حمله قلبی را نسبت به مردانیکه هرگز سیگار نکشیدند تجربه خواهند کرد. اما شگفت آور اینست که در زنان سیگاری خطر ابتلا به حمله قلبی نسبت به زنانی که هرگز سیگار نکشیدند بیش از سه برابر است. محققان به این موضوع به عنوان “خطر بیش از حد” اشاره می کنند.


زنان با فشار خون بالا و دیابت (هر دو نوع ۱ و ۲) نیز دارای خطر بالایی هستند. به طور خاص، محققان دریافتند که فشار خون بالا به نسبت بیش از ۸۰ درصد افزایش خطرحمله قلبی در زنان را نسبت به مردان افزایش می دهد. با ابتلا به دیابت نوع ۱، زنان تقریبا سه برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی نسبت به مردان در همین شرایط هستند و در مقایسه با دیابت نوع ۲، ریسک حمله قلبی در زنان ۴۷ درصد بیشتر از مردان است.
به طور کلی، مردان بیش از زنان در معرض حملات قلبی هستند. با این حال، چندین عامل خطر عمده در زنان بیش از این افزایش خطر در مردان را افزایش می دهد، بنابراین زنان با این عوامل دارای اختلال نسبی هستند و احتمال بروز حملات قلبی در آنها با این شرایط بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha